Laura Grikke | 2025.01.28
Uzņēmumi pievienojas iniciatīvai, lai mudinātu sabiedrībā cieņpilnu attieksmi.
Pakalpojumu nozares darbinieku aptauja atklāj, ka vairāk nekā puse aptaujāto pārdevēju, viesmīļu un citu pakalpojumu sniedzēju Latvijā saskaras ar dažāda veida nepieņemamu attieksmi no klientiem – visbiežāk tā ir nepieklājīga un rupja attieksme (67 %), izvairīšanās maksāt par precēm vai pakalpojumiem (27 %) un draudi (26 %). Atsevišķos gadījumos personāls ir saskāries ar fizisku ietekmēšanu (4 %) un pat seksuālu uzmākšanos (3 %). Sievietes divkārt vairāk nekā vīrieši (41 % aptaujāto sieviešu, 23 % vīriešu) norāda uz biežu aizskarošu attieksmi.
Veselības programma paredzēta bērniem vecumā no 4 līdz 16 gadiem (ieskaitot). Procedūras tiek noteiktas individuāli medicīniskās konsultācijas laikā.
EUR 435 | Nikos Travel
Šī problēma ir raksturīga lielākajai daļai uzņēmumu, kuru darbinieki strādā ar klientiem –pārdevēji, viesmīļi, kurjeri, administratori un citi pakalpojumu sniedzēji. Lai aizstāvētu darbiniekus un aicinātu sabiedrību būt iejūtīgākiem un laipnākiem pret cilvēkiem, kas viņiem sniedz ikdienas pakalpojumus, vairāki uzņēmumi pievienojas “Circle K” iniciētajai sociālajai kampaņai “Labestības vilnis”.
“Jau trešo gadu “Circle K” īsteno šo iniciatīvu un redzam, ka kampaņai ir rezultāti – sabiedrība kļūst arvien iecietīgāka. Ar šo kampaņu vēlamies iedrošināt sabiedrību būt laipnākiem un reizē pateikties tiem klientiem, kas ikdienā ar savu cieņpilno attieksmi rāda piemēru citiem, jo mums rūp mūsu darbinieku labbūtība. Iekšējās aptaujas dati parāda, ka 27 % mūsu darbinieku ir saskārušies ar neatbilstošu attieksmi no klientiem. Tas ietekmē darbiniekus, apgrūtina ikdienu un daudzi ar nožēlu atzīst, ka šāda pieredze darbā kļuvusi par normu, tāpēc ļoti strādājam, lai nepatīkamās situācijas mazinātu un atbalstītu darbiniekus,” stāsta “Circle K” Baltijas personāla direktore Undīne Miķelsone.
Kā norāda piegādes pakalpojumu sniedzēja “Venipak Latvija” izpilddirektore Sanita Bērziņa: "Lielākā daļa klientu pret mūsu darbiniekiem izturas ar cieņu un pozitīvu attieksmi, tomēr nākas risināt arī sarežģītas situācijas. Mēs apzināmies, ka konflikta situācijās ir būtiski atbalstīt darbiniekus, tāpēc regulāri organizējam apmācības par sarežģītu situāciju vadību un stresa pārvarēšanu, nodrošinām ikdienas atbalstu no vadītājiem. Nesenā situācijā mūsu darbiniece profesionāli un ar empātiju pārvaldīja klientu neapmierinātību un dusmas, skaidrojot piegādes kavēšanās iemeslus. Klients sarunas beigās pateicās par palīdzību un sapratni."
Arī “Tet” pārdošanas un klientu apkalpošanas vadītāja Dace Lodziņa uzsver, ka darbinieku labbūtība ir viena no galvenajām uzņēmuma vērtībām. "Mūsu komanda sastāv no vairāk nekā 900 darbiniekiem, kas ikdienā strādā ar klientiem – zvanu centrs, veikali un inženieri. Mēs ieguldām kolēģos, lai viņi būtu gan profesionāli, gan iejūtīgi “Tet” zīmola pārstāvji. Tāpat ņemam vērā klientu atsauksmes, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību un apkalpošanas kultūru. Laipna attieksme sākas ar mūsu pašu rīcību, jo ikviens no mums ir kāda uzņēmuma klients. Priecājamies par šādām iniciatīvām, kas aicina sabiedrību aizdomāties par savstarpēju cieņu un pozitīvu attieksmi – tās ir vērtības, kas palīdz veidot labāku sadarbību un vidi mums visiem,” uzsver Dace Lodziņa.
“Circle K Latvia” ir ilgstoši strādājuši pie darbinieku apmācībām un citiem pasākumiem, kas veicina drošāku darba vidi. Regulāri tiek organizētas komandas un vadības apmācības, ir ieviesta konfidenciāla saziņa ar vadību, lai ziņotu par nepatīkamām situācijām darba vietā, ja nepieciešams, darbiniekiem piedāvā arī psihologu konsultācijas. Degvielas uzpildes stacijās ir pieejama arī videonovērošana un virkne laupīšanas novēršanas pasākumu.
“Ir svarīgi, lai darbinieki justos ērti, ziņojot par jebkādu nepatīkamu situāciju darba vietā. Ikvienu šādu ziņojumu uztveram nopietni un atbilstoši reaģējam. Mēs, “Circle K” cenšamies radīt tādu darba kultūru, kurā psiholoģiskā aizskaršana netiek pieļauta un kurā tiek uzsvērta cieņa un laipnība vienam pret otru,” uzsver Undīne Miķelsone.
Izbaudi siltās dienas pastaigājoties Preiļu muižas kompleksa un parka plašajā teritorijā. Viss zied un zaļo!
Preiļu novada TIC
Plāno laulību ceremoniju, meklē oriģinālas aktivitātes viesiem vai ideālu vietu kāzu fotosesijai - ieskaties!
Zemgales Tūrisma asociācija
42 km, 2000+ augstuma metri, 13 apļi, 7 stundas. Krēsla. Āžu kalns, Tukums.
Tukuma TIC
Bauskas novads piedāvā plašu izvēli – no jaukām kafejnīcām līdz mājīgiem restorāniem ar āra terasēm.
Bauskas TIC
Balvu novads lepojas ar darbīgiem un viesmīlīgiem ļaudīm un īpaša vieta te ir vietējiem novadpētniekiem un kolekcionāriem! Aicinām ciemos izzināt un apbrīnot!
Balvu TIC
Vairāk nekā 220 koka skulptūras, kas attēlo Bībeles tēlus un ainas, harmoniski iekļaujas apmēram 20 hektāru plašā ainavā kopā ar dārziem un mākslīgajiem dīķiem.
Preiļu novada TIC
Rundāles pils muzejs ielūdz uz “Randiņu dārzā”, tādējādi iesaistoties starptautiskā akcijā, kas notiek Francijā un arī citās Eiropas valstīs.
Bauskas TIC
Atklāj garšu ceļojumu, kas sakņojas Latgalē un tiecas uz zvaigznēm! Šeit katrs ēdiens ir stāsts, kas dzimis no tradīcijas, mīlestības pret vietējo.
Rēzeknes pilsētas TIC
Preiļu muižas komplekss un parks– lielākais pilsētvides ainavu parks Latvijā, kurš apbur ne vien ar savu romantisko veidolu, bet arī arhitektūras pērlēm.
Preiļu novada TIC
Salmeja ezera skatu tornis pavasarī vilina apmeklētājus ar elpu aizraujošu ainavu un dabas plaukstošo skaistumu.
Preiļu novada TIC
Pludmales kafejnīca "Pampūkas" gatavojas sezonas atklāšanai Mātes dienā! Tiek "vārīti" pirmie saldējumi, ar kuru garšām vari iepazīties "Pampūku" Facebook lapā.
Preiļu novada TIC
Pelēču ezera purva dabas izziņas taka pavasarī aicina apmeklētājus iepazīt unikālu purva ainavu un daudzveidīgu augu un dzīvnieku pasauli.
Preiļu novada TIC
Koncertzāle GORS savā dzimšanas dienā aicina ciemos uz īpašu vietu – viņu jaunizveidoto siltumnīcu, kurā iemājojusi gaišu domu un radošuma pilna atmosfēra.
Rēzeknes pilsētas TIC
Dodoties Rundāles virzienā, nokļūsti īstenā vēstures ceļojumā!
Bauskas TIC
Pastaru vējdzirnavas ir vienīgās Latvijā rekonstruētās holandiešu tipa dzirnavas ar grozāmo vējtveres mehānismu.
Preiļu novada TIC
Ja plāno kāzas, ieskaties un atklāj Zemgales labākās svinību vietas -
Zemgales Tūrisma asociācija
Jau esošajam audio gidu tīklam - Ērgļi, R. Blaumaņa muzejs "Braki", Ziestu kalns, Gaiziņkalns un Madona, ir pienākuši klāt vēl divi audio stāsti.
Madonas TIC
Akcijas ietvaros ikviens ir aicināts doties atklāt jaunas vietas un objektus!
Bauskas TIC
7 stundas. Krēsla. Āžu kalns. Vilkaču maratons. Iespējams, grūtākais maratons Latvijā.
Tukuma TIC
Popularitāti gūst laivošana pa Bauskas novada upēm kā Mēmele, Mūsa un Lielupe, arī atsevišķi Iecavas, Īslīces un Misas upes posmi
Bauskas TIC