Kristiāna Deksne | 2024.09.03
Pēdējās divas desmitgades ir atnesušas ievērojamas pārmaiņas ne tikai Latvijas ekonomikā, bet arī mūsu ikdienas dzīves paradumos. Latvijas sabiedrībā būtiski mainījušies atpūtas un brīvā laika pavadīšanas ieradumi, tehnoloģijas kļuvušas par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un vairāk plānojam uz priekšu, pievēršot lielāku uzmanību finanšu uzkrājumiem un iepirkšanās plānošanai. Šīs un citas pārmaiņas atspoguļo Brand Capital pētījuma dati, kas sniedz ieskatu vidējā latvieša ikdienas paradumu pārmaiņās no 2004. līdz pat 2024. gadam.
Wit Consulting stratēģiskais direktors Rihards Ginters: “Brand Capital pētījums sniedz unikālu ieskatu sabiedrības attīstībā un vērtību maiņā pēdējo divu desmitgažu laikā. Šāda ilgtermiņa perspektīva ir būtiska, jo tā palīdz zīmoliem izprast, kā mainās cilvēku prioritātes un dzīvesveids, kā arī atklāj jaunas tendences, kas var ietekmēt nākotnes tirgu un patērētāju uzvedību. Sekojot šīm izmaiņām, tirgus dalībniekiem ir iespēja labāk pielāgot un attīstīt savas mārketinga stratēģijas tā, lai tās atbilstu mūsdienu patērētāju vajadzībām un vēlmēm.”
Ieelpo dabu Daugavas lokos! Lielbornes muižas viesnīca iekārtojusies 19.gs. 20-tajos gados celtajā muižas kungu mājā.
TAKA
Būtiski mainījies priekštats par atpūtu
Salīdzinot datus, ievērojami pieaugusi mūsu vēlme ceļot – ja 2004. gadā tikai 24,9% iedzīvotāju atzina, ka ceļo uz citām valstīm, tad šobrīd (2024. gadā) šis skaitlis ir pieaudzis līdz 64,7% sabiedrības. Turklāt jāatzīmē, ka šobrīd respondenti norāda, ka daudz biežāk ceļo atpūtas nolūkos, nevis tikai darba vajadzībām, kā tas bija iepriekš. Vienlaikus aptaujātie norādījuši, ka mūsdienās ir vairāk brīvā laika, kas ļauj pilnvērtīgāk pievērsties gan sev, gan saviem tuvajiem, biežāk apmeklējot, piemēram, kino, muzejus vai koncertus.
Kontekstā ar brīvā laika nodarbēm respondentu atbildes ļauj secināt, ka pieaug arī sabiedrības iesaistīšanās sportiskās aktivitātēs. Proti, ja 2004. gadā vien 22,8% aptaujāto norādīja, ka apmeklē sporta klubus vai baseinus, tad 2024. gadā šis skaitlis ir teju dubultojies, sasniedzot 41,5%. Tas liecina par pieaugošu apziņu par veselīga dzīvesveida nozīmi un vēlmi uzturēt sevi labā fiziskā formā.
Tehnoloģiju ietekme uz ikdienu
Brand Capital ikgadējie pētījumi norāda uz ievērojamu tehnoloģiju lomas pieaugumu mūsu ikdienā. Ja 2004. gadā teju 40% iedzīvotāju atzina, ka viņiem nav skaidrības, kas ir internets un kā tas var palīdzēt, tad 2024. gadā jau 40% respondentu ir izmantojuši intenetā pieejamos mākslīgā intelekta rīkus, piemēram, ChatGPT, Midjourney vai DALL·E. Papildus tam, lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, jeb teju 90%, veic savus ikdienas pirkumus internetā, kas norāda uz tehnoloģiju un interneta neatņemamo lomu mūsdienu sabiedrības ikdienā un izdzīvošanas nosacījumos.
Turklāt sabiedrības uzticība digitālajiem risinājumiem kopumā ir būtiski pieaugusi. Kamēr 2004. gadā 68,5% respondentu uzskatīja internetbankas par pārāk riskantām, 2024. gadā 76,2% aptaujāto piekrīt, ka biometriskā autentifikācija padara autentifikācijas procesu drošāku un vienkāršāku. Šis uzticības pieaugums vēl vairāk apstiprina, ka tehnoloģijas un internets ir kļuvuši par neatņemamu mūsu sabiedrības dzīves sastāvdaļu, nodrošinot ne tikai ērtību, bet arī drošību ikdienas darījumos.
Plānošanas un drošības prioritātes
Pētījuma rezultāti liecina arī par pieaugošu plānošanas nozīmīgumu mūsu ikdienā. Kamēr 2004. gadā tikai 43% iedzīvotāju pirms iepirkšanās sastādīja sarakstu, 2024. gadā šis skaitlis ir pieaudzis līdz 62%. Tāpat arvien vairāk cilvēku uzkrāj finanšu līdzekļus nākotnes drošībai. 2024. gadā 48% respondentu atzina, ka viņiem ir uzkrāts finanšu drošības spilvens. Salīdzinājumam, 2004. gadā 74% atzina, ka viņiem nepadodas taupīt naudu.
Jau vēstīts, ka pagājušajā nedēļā, balstoties uz Brand Capital šī gada pētījuma datiem, tika izziņoti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojās 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti jau 20. septembrī, Baltijā jaudīgākā mārketinga nozares pasākuma – Baltic Brand Forum – laikā.
Svarīgi uzsvērt, ka vērienīgā Baltic Brand Forum kvalitatīva realizācija nebūtu iespējama bez atbalstītājiem, tāpēc paldies Baltic Brand Forum 2024 Lieldraugam tehnoloģiju uzņēmumam BALCIA, sadarbības partneriem ECO Baltia, Latvijas Zaļais punkts, Volkswagen, airBaltic, Rimi, RITA (Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra), LIAA (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra), Welltons Hotels, Rixwell, Printful, Food Union, Spice, Mītava, McDonald’s, Nords Porter, Element Digital, Sons & Daughters, Trickster, TULI, LIMA, LRA, kā arī mediju partneriem TV3 Group, Delfi, IR Nauda, JCDecaux, DScreens, BOBE, Mediāna, EHR.
vienotības un patriotisma apliecinājums – mūsu iespēja kopā ar paceltiem Latvijas karogiem parādīt lepnumu par savu valsti un valodu!
Tukuma TIC
Apgūsti augu daudzveidību 3 dārzniecībās un kokaudzētavā –apreibt iespējams!
Bauskas TIC
Jau šajā svētdienā aicinām piedzīvot krāšņas Lieldienas Jasmuižā!
Preiļu novada TIC
Tukumā, Durbes pilī aicinām visus kopīgi klāt svētku galdu, svinēt brīvību un pavasari "Svētku piknikā"
Tukuma TIC
Vēsturiskā pils un ainaviskais parks kļūs par fonu mūzikas piedzīvojumam, lai ieskandinātu Jaunmoku pils sezonas sākumu.
Tukuma TIC
Dzeja, mūzika un izsmalcināts vīns – viss vienā maģiskā vakarā Jaunpils pils iekšpagalmā!
Tukuma TIC
Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas gadadiena ar enerģisku un emocionālu priekšnesumu uzstāsies Miks Galvanovskis.
Tukuma TIC
Tukuma novadā 4. maija svētku diena būs piepildīta ar dažādiem pasākumiem – no koncertiem un velobraucieniem līdz kopīgām svinībām pie baltā galdauta.
Tukuma TIC
Šogad Līgosvētkos un Jāņos būs četras brīvdienas atpūtai. Atvēliet laiku sevi palutināšanai ar procedūrām un vingrošanas nodarbībām - veseLīgošanai!
EUR 297 | Rehabilitācijas centrs Jaunķemeri
1 nakts 2 personām standarta numurā, brokastis, SPA atpūtas programma
EUR 250 | Estravel Latvia
Aicinām piedalīties Baltijas Pārgājienu Tūrisma Konferencē un kopīgā pārgājienā šī gada 23. -24. maijā, Apšuciemā.
Lauku Ceļotājs
Akustiskais koncerts - īsta skanējuma baudījums, kas piederas lauku sētai.
Tukuma TIC
Tukuma pusē šis laiks tiek aizvadīts ar bagātīgu notikumu programmu, aicinot ikvienu izbaudīt aktīvu atpūtu, kultūru un kopīgas svinības.
Tukuma TIC
Veic rezervāciju, rakstot uz [email protected] Piedāvājums spēkā no 01.04.2025 līdz 30.09.2025
EUR 150 | Bellevue Park Hotel Riga
Pasākumā būs daudzveidīgas aktivitātes, meistarklases, sporta spēles, lielformāta atrakcijas, mājražotāju tirdziņš un labdarības koncerts.
Bauskas TIC
Skolēnu iemīļotākās dienas gadā ir tās, kurās klase dodas izbraukumā. Gaidīsim pavasara piedzīvojumā maršrutā Madona – Cesvaine!
Madonas TIC
Tukuma pusē vietu, kurp doties pārgājienos dabā, ir daudz. Atliek vien izvēlēties sev sirdij tīkamāko.
Tukuma TIC
10. maijā plkst. 18.00 Jaunmoku pils parkā izskanēs grupas Carnival Youth koncerts brīvdabas atmosfērā.
Jaunmoku pils
Vai iespējams iepazīt divus novadus vienā dienā? Jā, piedaloties autofotoorientēšanās tūrisma rallijā "Madona-Gulbene"!
Gulbenes novada TIC