Biznesa fēniksi: kā uzņēmumi atgūst klientu uzticību

Velocita.lv | 2023.01.24

Attieksme pret zīmolu ir nesaraujami saistīta ar tēlu. To, vai tā ir pozitīva vai negatīva, lielā mērā nosaka lietotāju pieredze ar konkrētām precēm un pakalpojumiem, virsraksti plašsaziņas līdzekļos, kā arī pazīstamu cilvēku viedoklis. Ikviens vēlas sadarboties ar uzticamiem uzņēmumiem, taču izveidot un saglabāt labu tēlu nav viegli, un modernajā vēsturē netrūkst gadījumu, kad kļūmīgu lēmumu dēļ vareni uzņēmumi ir nogrimuši nebūtībā.

Ir arī labi piemēri

Tas gan nenozīmē, ka nebūtu arī veiksmīgu zīmolu reputācijas atjaunošanas stāstu. Piemēram, slavenajam rotaļlietu ražotājam Lego 2003. gadā bija milzīgi parādi, un tā galvenajiem klientiem – bērniem – vairs nepatika tā produkti. Sarežģītajai situācijai tika rasts šķietami vienkāršs risinājums: uzņēmums nolēma ieguldīt tajās jomās, kurās tas joprojām bija spēcīgs, un atteikties no visa pārējā. Piemēram, meklējot jaunus veidus, kā piesaistīt klientus, radās jauni Lego tematiskie parki.

2009. gadā Domino's picēriju ķēdes tirgus daļa bija tikai 9% un zīmola nākotne izskatījās drūma. Taču situācija mainījās, kad uzņēmums sāka pievērst lielāku uzmanību klientu atsauksmēm.

McDonald's ātrās ēdināšanas restorānu ieņēmumi Lielbritānijā ievērojami samazinājās pēc dokumentālās filmas Super Size Me iznākšanas 2004. gadā, un šķita, ka šis starptautiskais ēdināšanas tīkls ir saņēmis iznīcinošu triecienu. Taču McDonald's ātri reaģēja un izmainīja savu piedāvājumu – atteicās no lielajām porcijām, ēdienkartē iekļāva piena produktus un salātus, kā arī sāka fizisko aktivitāšu popularizēšanas kampaņu.

Arī tehnoloģiju gigants Samsung 2016. gadā saskārās ar nopietnu problēmu – tika ziņots par gadījumiem, kad bateriju bojājumu dēļ aizdegušies viedtālruņi Galaxy Note 7. ASV pat bija gadījums, kad, uzliesmojot telefonam, nodega visa ģimenes māja. Rezultātā aviokompānijas aizliedza šos tālruņus ienest lidmašīnās, un Samsung pārdošanas apjomi pasaulē samazinājās par 15 procentiem. Glābt tēlu palīdzēja tikai ātra visu Note 7 viedtālruņu atsaukšana, kompensācija klientiem un drošu jauno ierīču izstrāde.

No reitinga apakšas līdz pašam galvgalim

Autobūvē par izcilu atdzimšanas piemēru var uzskatīt uzņēmumu Hyundai. Sākumā daudzsološa izvērtās Pony debija Eiropā 1978. gadā, bet vēl labāk modelim veicās, kad astoņus gadus vēlāk tas parādījās Ziemeļamerikā. Pirmajā gadā ASV vien tika pārdoti gandrīz 170 tūkstoši auto. Taču drīz jaunie īpašnieki saskārās ar tehniskām problēmām, un rezultātā uzticība neizbēgami tika sadragāta. Pat vēl trakāk: sāka izplatīties joki gan par ražotāju, gan tā produkciju – par Hyundai mašīnām 80. gados smējās gan Eiropā, gan Ziemeļamerikā. Taču 21. gadsimtā situācija ir krasi mainījusies, un, pateicoties modernajām tehnoloģijām un ieguldījumiem kvalitātē, šobrīd tas ir viens no nozares līderiem.

Lai atjaunotu tēlu, uzņēmums pilnībā mainīja vadības filozofiju un ieguldīja simtiem miljonu eiro jaunās tehnoloģijās un modernās ražošanas iekārtās. Pārmaiņas nebija ilgi jāgaida, un jau 2003. gadā patērētāju konsultāciju kompānija J.D. Power, vērtējot auto ilgtermiņa uzticamību, piešķīra Hyundai otro vietu. Šo pozīciju, tāpat kā izgatavošanas kvalitātes pētījumā, Dienvidkorejas zīmols pēcāk dalīja ar japāņu Honda. Patērētāju aptaujas rezultāti bija iespaidīgi – pēc 100 auto apskates tika fiksēti vien 102 defekti. Salīdzinājumam: toreizējā uzticamības reitinga līdere Toyota varēja lepoties tikai ar nedaudz labāku rezultātu – 101 defekts.

Kā uzskata žurnāla Klubs auto apskatnieks un konkursa Latvijas Gada auto žūrijas pastāvīgais biedrs Toms Timoško, šādi atgūšanās stāsti ir ne mazāk svarīgi kā stāsti par klasisku panākumu ceļu. Tos visus vieno pārdomāti lēmumi, konsekventa to ievērošana un pārmaiņas visā uzņēmuma kultūrā. Pat būtiski paplašinot savu klāstu, ražotājs joprojām spēja nodrošināt modeļu uzticamību, bet tādi faktori kā drosmīgas idejas un pievilcīgs dizains bija pozitīvs bonuss.

“Domāju, ka Hyundai gadījumā svarīga ir bijusi spēcīga jauno modeļu līnija, ilga garantija un ātra ienākšana elektroauto segmentā. Tāpat būtisku lomu ir nospēlējis arī Genesis zīmols, kas ir palielinājis Hyundai kā prestiža ražotāja tēlu. Nav mazsvarīgi arī tas, ka Dienvidkoreja ir slavena ar saviem augsto tehnoloģiju uzņēmumiem, un tiem gan tieši, gan netieši ir bijusi ietekme arī uz transporta nozari,” stāsta žurnālists.

Uzticēšanās produktu kvalitātei

Consumer Reports kvalitātes un uzticamības pētījumi liecina, ka Hyundai modeļus var salīdzināt ar japāņu spēkratiem. Saskaņā ar jaunākajiem J.D. Power pētījumiem Hyundai ieņem trešo vietu trīs gadus vecu auto uzticamības reitingā.

Zīmola tēlam šādi rezultāti ir svarīgi, jo patērētāji tiem uzticas vairāk nekā ražotāju solījumiem. “Auto īpašnieki un pircēji savu viedokli un lēmumus cenšas balstīt uz uzticamiem un neatkarīgiem avotiem un visu vērtē arvien kritiskāk. Protams, katrā reģionā ir savas tradīcijas, savi favorīti, tomēr tirgus dati, kas saistīti ar tehnisko uzticamību, iezīmē līdzīgas tendences,” saka Toms Timoško.

Liela loma ir arī stratēģiskajiem lēmumiem, jo tie var dot pozitīvus ilgtermiņa rezultātus vai arī sagādāt nopietnas nepatikšanas. “Ja tāds ražotājs nolemj ieviest savām automašīnām piecu gadu garantiju, tas nozīmē, ka uzņēmums šim solim ir ilgi briedis, lai tas nebūtu tukšs solījums. Pretējā gadījumā to gaida milzīgi izdevumi un iedragāta pircēju uzticība,” saka Toms. “Bet, ja ražotājs uzņemas šādas saistības, arī potenciālajam pircējiem izdarīt galīgo izvēli ir vieglāk.”

Nopietnāko spēlētāju klubs

Jauna joma, kur ražotāji var stiprināt zīmolu, ir elektroauto segments. Tiesa, te runa nav tik daudz par elektriskās piedziņas uzticamību, par kuru dati vēl tikai tiek ievākti, bet par gatavību reaģēt uz tirgus pieprasījuma izmaiņām. Piemēram, vēl pavisam jaunais Hyundai Ioniq 5, pateicoties inovatīvām tehnoloģijām, jau ir izpelnījies apbalvojumus kā Eiropā, tā ASV.

“Automobiļu pircēji to saista ar uzņēmuma vēlmi pēc iespējas ātrāk ieviest vismodernākās tehnoloģijas. Tas arī liecina, ka ražotājam ir labs finansiālais stāvoklis, jo inovācijas ir ārkārtīgi dārgas. Pašlaik vislabāk elektroauto tirgū veicas tādiem uzņēmumiem kā Tesla, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen un Nissan. Tagad šajā prestižajā klubā uzņemti arī Hyundai un Kia,” rezumē Toms Timoško.

Avots: Velocita.lv


celojumubode - 3814
Pavasara tirgus Lietuvā

Pavasara tirgus Lietuvā

20.aprīlī no plkst.8. Ignalinas Laisves laukumā notiks pavasara gadatirgus!

Ignalinos rajono TIC

Nāc un mācies golfu - zaļās kartes kurss !

Nāc un mācies golfu - zaļās kartes kurss !

Jau sen esi vēlējies apgūt golfa spēles pamatus, etiķeti un noteikumus, bet visu laiku gaidi īsto brīdi! Īstais brīdis ir pienācis!Iegūsti zaļo karti jau tagad.

EUR 180 | Jurmala Golf Club & Hotel

Bērnu un jauniešu teātru festivāls

Bērnu un jauniešu teātru festivāls

19. un 20. aprīlī Valmieras Viestura vidusskolā notiks XVII Latvijas bērnu un jauniešu teātru festivāls “..un es iešu un iešu!”.

Valmieras TIC

Atlaides auto nomai Reunion salā

Atlaides auto nomai Reunion salā

Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā!

Europcar

Balle ar grupu “Džentlmeņu špagats”

Balle ar grupu “Džentlmeņu špagats”

20.aprīlī pl.21.00 aicinām piedzīvot pavasara izjūtas un ļauties dejām Pavasara ballē kopā ar grupu “Džentlmeņu špagats” Kocēnu Kultūras namā.

Valmieras TIC

Liepājas restorānu nedēļa aicina

Liepājas restorānu nedēļa aicina

Liepājas ēdināšanas uzņēmumi visus ēdienu mīļotājus un gastronomijas entuziastus aicinās doties īpašā garšu ceļojumā Liepājas restorānu nedēļas ietvaros.

Liepājas reģiona TIB

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Trakai TIC

Rīgas Motormuzejam 35

Rīgas Motormuzejam 35

Par godu Rīgas Motormuzeja 35 gadu jubilejai aicinām uz ieskandināšanas svinībām 20. aprīlī.

Motormuzejs

Ekskursija Valmieras novadā

Ekskursija Valmieras novadā

5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē!

EUR 35 | Valmieras TIC

Sama modināšanas svētki Koknesē

Sama modināšanas svētki Koknesē

Tradicionālie Sama modināšanas svētki Koknesē norisināsies 10. un 11.maijā.

Aizkraukles novada TIC

Pavasara Vidusjūras kruīzi ar Costa

Pavasara Vidusjūras kruīzi ar Costa

Vidusjūras kruīzs ar Costa / no Savonas uz Romu / 6 naktis / aprīlis - maijs / pilna ēdināšana

EUR 519 | Estravel Latvia

Tet Rally Latvia

Tet Rally Latvia

2024. gada vasarā Latvija pirmo reizi uzņems FIA pasaules rallija čempionāta posmu. Tet Rally Latvia norisināsies no 18. līdz 21. jūlijam.

Liepājas reģiona TIB

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Vērosim putnus Peļļu dabas takā. Tikšanās vieta pie Ilgāja dabas mājas 27.aprīlī pulksten 10:00, šeit varēs atstāt arī auto. Koordinātes GPS 57.5903, 26.8627.

Alūksnes TIC

Summer Sound 2024

Summer Sound 2024

Grandiozākais pludmales festivāls Baltijā “Summer Sound”, kas šogad notiks 2. un 3. augustā Liepājā, papildina pašmāju un starptautisko mākslinieku programmu.

Liepājas reģiona TIB

Komandu rogaininga sacensības Liepājā

Komandu rogaininga sacensības Liepājā

Jau otro gadu Liepājā notiks komandu rogaininga sacensības – 20. aprīlī Jūrmalas parkā tiks dots starts sacensībām “Liepājas Dienvidu fortu rogainings”.

Liepājas reģiona TIB

Ierobežots piedāvājuma - Hotel Jūrmala SPA

Ierobežots piedāvājuma - Hotel Jūrmala SPA

Esiet vieni no pirmajiem, kas bauda atpūtu Renovētajā Hotel Jūrmala SPA numurā un saņemiet dāvanu - neierobežotu Wellness Oasis apmeklējumju// līdz 31.05.

EUR 94 | Estravel Latvia

Vakars ar Dj

Vakars ar Dj

Gaidām Jūs šo sestdien , plkst.20:00 bārā La Terrasse💃🍾🕺 Galdiņu rezervācija +371 65404910

Park Hotel Latgola

Aktuālās izstādes Liepājā

Aktuālās izstādes Liepājā

Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies!

Liepājas reģiona TIB

Saulaina atpūta Kosta Blanka

Saulaina atpūta Kosta Blanka

Kā par saulainu atpūtu pašā Kosta Blankas sirdī ar baltām smilšu pludmalēm un kristāldzidru jūru? JAAĀ! Tiešie lidojumi no Rīgas uz Alikanti no 31/05 - 30/09

EUR 715 | Atlantic Travel

Taizeme - dažādām gaumēm

Taizeme - dažādām gaumēm

Taizeme - piedzīvojumi // atpūta spa kūrortos // Izvēlieties ceļojumu atbilstoši savai gumei! Piedzīvojumu ceļojumiem - atlaides!

EUR 367 | Estravel Latvia

BalticTravelnews.com
+371 26551169
[email protected] -