20 gadi, četras paaudzes – ikoniskais Audi RS 6

Kristaps Menniks | 2022.07.29

Ir kāds automobilis, kas vairāk nekā jebkurš cits braucamais 20 gadu garumā ir spējis aizraut uzņēmumu Audi Sport GmbH un fanus visā pasaulē: jau ceturto paaudzi Audi RS 6 rāda priekšzīmi augstas veiktspējas universāļiem, demonstrējot iespaidīgu veiktspēju un lielisku lietojamību ikdienā. Tā panākumu pamatā ir 2002. gadā izstrādātais koncepts, kurā tika ieviests biturbo dzinējs un quattro pilnpiedziņa. Šis vienkāršais koncepts ir saglabājies visās RS 6 paaudzēs. Taču tagad Audi izvirza jaunus standartus konkurences pārbagātajā vidē.

C5: vēlme piešķirt jaudu vidusmēra augšgalam
Neilgi pēc jaunās tūkstošgades iestāšanās toreizējais quattro GmbH (tagad – Audi Sport GmbH) bija nopietnas izvēles priekšā – kuram modelim pēc RS 4 piešķirt sportisku personību. Tas bija izdevīgs brīdis Audi A6 parādīt sevi no labākās puses. 2001. gadā pirmajai paaudzei (C5) tika veikti produkta uzlabojumi, turklāt Audi vēlējās piešķirt lielāku jaudu tā vidusmēra augšgala modeļiem.

Autosporta popularitāte bija ļoti augsta un zīmols apzinājās savu vērtību tajā. Audi pārliecinoši ieguva godpilno pirmo vietu, debitējot leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs 1999. gadā. Uzņēmums ar četru riņķu logotipu atkārtoja vēsturiskos panākumus arī 2000., 2001. un 2002. gadā. Pateicoties 13 uzvarām, Audi ir otrā visu laiku veiksmīgākā komanda Lemānas sacīkstēs pēc Porsche. Audi inženieri no quattro GmbH pielika pamatīgas pūles, lai A6 padarītu par izteikti sportisku automobili. Pielāgots tika ne tikai dzinējs, atsperojums un transmisija, Audi pacēla arī auto izskata latiņu: automobiļa virsbūve kļuva lielāka par četriem centimetriem gan platumā, gan garumā. Jauni un platāki sliekšņi, spoileris Avant modelim un īpašs aerodinamikas elements sedanam, 18 un 19 collu diski, kā arī divi ovālas formas izpūtēji vēl vairāk pastiprināja sportiskās ambīcijas.

2002. gadā nevienam citam Audi modelim nebija lielākas jaudas
Tika izvirzīts mērķis integrēt A8 (D2) modeļa astoņu cilindru dzinēju. Tādēļ bija pamatīgi jāpiestrādā pie detaļām: jaudīgais 4,2 litru dzinējs, kas no tā brīža bija kļuvis par biturbo, sākotnēji neietilpa A6 motortelpā. Rezultātā quattro GmbH pagarināja automobiļa priekšu, tā piešķirot V8 četrus papildu centimetrus. Pirmais RS 6 dzinējs netika komplektēts Ingolštadtē vai Nekarsulmā, bet gan Anglijā. Kopā ar quattro GmbH britu dzinēju ražotājs Cosworth, kas līdz 2004. gadam bija arī AUDI AG meitasuzņēmums, radīja iespaidīgo 450 ZS dzinēju ar 560 Nm griezes momentu. Tas novietoja jauno modeli segmenta augšgalā. RS 6 ar V8 dzinēju deva nepārprotamu vēstījumu konkurentiem. Salīdzinājumam: ABT komandas DTM Audi, ar kuru Lorēns Ajello 2002. gadā atnesa komandai uzvaru, arī bija ar 450 ZS jaudu.

Lielai jaudai nepieciešama spēcīga kontrole. Arī manuālās transmisijas laikmetam bija pienācis gals. Pirmo reizi griezes momenta konversijas transmisija ļāva pārnesumus pārslēgt ātrāk. Tas ļāva sasniegt 100 km/h vien 4,7 sekundēs. Lai nodrošinātu, ka RS 6 Avant un sedana versija pārliecinoši demonstrē lielisku balansu starp ērtībām un sportiskumu ikdienas braukšanā, Audi izstrādāja DRC (Dynamic Ride Control) jeb balstiekārtas dinamiskas braukšanas kontroli. Stefans Reils, kurš bija atbildīgs par visas RS 6 sērijas izstrādi un tagad vada Nekarsulmas ražotnes Tehnisko nodaļu, DRC raksturo šādi – „DRC kontrolē automobiļa stabilitāti sportiskos izbraucienos gan taisnos ceļa posmos, gan pagriezienos.” Citiem vārdiem sakot – tas nodrošina labāku saķeri ar ceļu un ļauj veiksmīgi pārvaldīt mašīnu, it sevišķi dinamiskos līkumos.

Visi pirmās paaudzes RS 6 modeļi (C5) tika ražoti gan uz konveijera, gan manuāli ar rokām. No konveijera tie bija braucami, bet tālu no pilnības. Piemēram, šiem modeļiem trūka pildītās amortizācijas, īpašo RS komponentu, kā arī individuālo interjera elementu. Tāpēc bija nepieciešams pāriet no Nekarsulmas ražotnes uz blakus ēku. Šeit quattro GmbH darbinieki pabeidza katru automobili atsevišķi nedaudz vairāk nekā 15 stundās uz hidrauliskā pacēlāja.

Līdz pat mūsdienām C5 ir vienīgais RS 6, kas jau sākotnēji ir bijis sacīkšu automobilis. RS 6 Competition modelis, ko izmantoja Champion Racing komanda, bija pārliecinoši labāks par konkurentiem 2003. gada SPEED GT World Challenge sacīkstēs ar pilotu Rendiju Pobstu. V8 biturbo dzinējs nodrošināja 475 ZS, tam bija manuāla pārnesumkārba, un tas uzvarēja jau pirmajās sacīkstēs.

Sērijas beigās quattro GmbH pievienoja vēl papildu jaudu, nodrošinot 480 ZS iepriekšējo 450 ZS vietā, un papildinot nosaukumu, pievienojot „plus”. Griezes moments saglabājās 560 Nm apmērā. Tagad maksimālais ātrums sasniedza jau 280 km/h, iepriekšējo 250 km/h vietā.

C8: līdz šim labākais, bet darbs nekad nebeidzas
2019. gadā trīs gadus pirms 20. dzimšanas dienas RS 6 (C8) ceturtā paaudze devās pie dīleriem un palika nemainīgi uzticama mantojumam. Četru litru dzinējs, biturbo, 600 ZS, tagad ar 800 Nm griezes momentu. Pirmo reizi vēsturē šo automobili atbalsta 48 voltu daļējā hibrīdsistēma, kas vēl vairāk uzlabo efektivitāti. Lai gan šis modelis ir smagāks, RS 6 Avant spēj sasniegt 100 km/h nieka 3,6 sekundēs, turklāt tam ir nepieciešamas 12 sekundes, lai sasniegtu 200 km/h.
Jaunā visu četru riteņu stūrēšana uzlabo stabilitāti, braucot lielā ātrumā, jo šajās situācijās pakaļējie riteņi tagad griežas vienā virzienā kopā ar priekšējiem. Veicot manevrus nelielā ātrumā, tie griežas pretējā virzienā, lai samazinātu griešanās rādiusu un ļautu vieglāk novietot automobili stāvvietā. Taču viegla automobiļa novietošana nav vienīgais klientiem svarīgais aspekts. Tieši tāpat kā ar agrīnajiem modeļiem, arī šim viņi vēlas piestiprināt piekabi vai treileri. „Šobrīd vairāk nekā puse Eiropas klientu pasūta automobili ar sakabes āķi,” stāsta Stefans Reils. „No tā var secināt, ka klientiem ne vienmēr ir nepieciešams sportisks automobilis, jo viņi vēlas arī apmierināt savas ikdienas vajadzības.” Audi izpildīja klientu pieprasījumu un turpināja nodrošināt šīs iespējas, kas tagad papildinātas arī ar adaptīvo balstiekārtu.

Un kā ar dizainu? Ja RS 6 modeļa C5, C6 un C7 paaudze parādīja sevi tikai kā jaudīgi universāļi, tad, paskatoties tuvāk, C8 rada pilnīgi citādu iespaidu: ikviens bez iedziļināšanās spēs pateikt, ka tas nav ierasts A6. RS 6 Avant un A6 Avant bāzes modeļa vienīgie kopīgie elementi ir jumts, priekšējās durvis un bagāžas nodalījuma vāks. Pārējais ir mainīts un pielāgots īpaši RS vajadzībām, turklāt virsbūve tika paplašināta par ievērojamiem astoņiem centimetriem. Tikai daži zina, ka ātrākajam no A6 modeļiem pirmo reizi ir arī no A6 modeļa saimes atšķirīgs motora pārsegs un tas nozīmē, ka tam var būt Matrix LED priekšējie lukturi ar lāzergaismām no RS 7 modeļa. Arī riepas un riteņi ir ievērojami platāki un augstāki. Šai sērijai 21 collu riepas (275/35) ir standarta aprīkojums, taču pirmo reizi ir pieejams arī 22 collu variants (285/30). Reaģējot uz augsto pieprasījumu, C8 pirmo reizi ir pieejams ASV kā RS 6 Avant. RS 6 (C8) no nišas automobiļa pārliecinoši kļūst par veiksmes stāstu, pēc kura pieprasījums pasaulē nemazinās.


Avots: Moller.lv


celojumubode - 3814
Liepājas pēdas Latvijā

Liepājas pēdas Latvijā

Lai aktīvi un erudīti atzīmētu Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu, liepājnieki un pilsētas viesi aicināti pieteikties orientēšanās spēlēm.

Liepājas reģiona TIB

Aktuālās izstādes Liepājā

Aktuālās izstādes Liepājā

Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies!

Liepājas reģiona TIB

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Vērosim putnus Peļļu dabas takā. Tikšanās vieta pie Ilgāja dabas mājas 27.aprīlī pulksten 10:00, šeit varēs atstāt arī auto. Koordinātes GPS 57.5903, 26.8627.

Alūksnes TIC

GeLux - Āzijas piedzīvojumu ceļojums

GeLux - Āzijas piedzīvojumu ceļojums

Jauna izpratne par Luksu - piedzīvojumu ceļojumā Taizemē un Kambodžā // Unikāla pieredze, vairāk iekļautu pakalpojumu // 10% atlaide, rezervējot aprīlī

EUR 2519 | Estravel Latvia

Sezonas atklāšanas Grill ballīte pludmalē

Sezonas atklāšanas Grill ballīte pludmalē

18. maijā, atklājot sezonu, aicinām visus uz garšīgu un smaržīgu Grill ballīti pludmalē. Plašs grilēdienu klāsts, muzikāli priekšnesumi un izklaides bērniem.

Baltic Beach Hotel & SPA

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

9 naktis - 2 naktis Romā un 7 nakšu kruīzs ar MSC Vidusjūrā // Īpašais piedāvājums

EUR 1058 | Estravel Latvia

Tet Rally Latvia

Tet Rally Latvia

Liepājā notiks pilsētas ātrumposms, Tet Rally Latvia uzvarētāju noskaidros Dienvidkurzemes novada Vecpils autotrasē.

Liepājas reģiona TIB

Larnaka, Kipra. Aviobiļetes

Larnaka, Kipra. Aviobiļetes

Lidojums Rīga - Larnaka - Rīga // 1 x nedēļā // 7 naktis Kiprā // Pēdējā brīža cenas meklējiet ŠEIT

EUR 199 | Estravel Latvia

Ekskursiju ceļojums - 𝐆𝐑𝐈𝐄𝐊̧𝐈𝐉𝐀!

Ekskursiju ceļojums - 𝐆𝐑𝐈𝐄𝐊̧𝐈𝐉𝐀!

Pēc jaukā brauciena, tiem, kas Grieķijā vēlas uzturēties ilgāk, iesakām pagarināt savu atpūtu vienā no piedāvātajām Tasas salas viesnīcām.

EUR 1089 | Latvia Tours

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Trakai TIC

ĒĢIPTE tikai no 339 EUR/personai!

ĒĢIPTE tikai no 339 EUR/personai!

Kamēr ziema aiz loga vēl mēģina izspēlēt aprīļa jokus, aicinām siltā piedzīvojumā uz saulaino Hurgadu vai Šarmelšeihu!

EUR 339 | Latvia Tours

Sala ar unikālu skaistumu!

Sala ar unikālu skaistumu!

Korfu pludmales ir vienas no labākajām un tīrākajām, aptuveni 30 no tām piešķirts Zilais karogs.

EUR 469.00 | Latvia Tours

Iedvesmojies savam sapņu ceļojumam!

Iedvesmojies savam sapņu ceļojumam!

NORĀDI VĒLMES -> SAŅEM PIEDĀVĀJUMU ČARTERCEĻOJUMAM 30 MIN LAIKĀ MĒS PALĪDZĒSIM SAPŅIEM ĪSTENOTIES! ;)

Latvia Tours

Būsim pazīstami Latgale, Sēlija!

Būsim pazīstami Latgale, Sēlija!

Skolēnu ekskursijas Augšdaugavas novadā!

TAKA

MOTIVĒJOŠIE BRAUCIENI!

MOTIVĒJOŠIE BRAUCIENI!

👉VEIDOJIET POZITĪVA UZŅĒMUMA TĒLU. 👉APBALVOJIET LOJĀLOS KLIENTUS, DARBINIEKUS. 👉MOTIVĒJIET JAUNIEM PANĀKUMIEM. 👉SALIEDĒJIET KOLEKTĪVU, SADARBĪBAS PARTNERUS

Latvia Tours

Āzija un salas. Aviobiļešu akcija

Āzija un salas. Aviobiļešu akcija

Pērciet līdz 02.05. - Ceļojiet maijā // Tokija, Bali, Bangkoka, Honkonga, Deli, Maurīcija...

EUR 709 | SKY24.LV

Atlaides auto nomai Ungārijā

Atlaides auto nomai Ungārijā

Nomā auto ar Europcar Budapeštā un saņem atlaidi! Izbaudi Budapeštas daudzveidību.

Europcar

Ierobežots piedāvājuma - Hotel Jūrmala SPA

Ierobežots piedāvājuma - Hotel Jūrmala SPA

Esiet vieni no pirmajiem, kas bauda atpūtu Renovētajā Hotel Jūrmala SPA numurā un saņemiet dāvanu - neierobežotu Wellness Oasis apmeklējumju// līdz 31.05.

EUR 94 | Estravel Latvia

Atlaides auto nomai Reunion salā

Atlaides auto nomai Reunion salā

Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā!

Europcar

Ekskursija Valmieras novadā

Ekskursija Valmieras novadā

5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē!

EUR 35 | Valmieras TIC

BalticTravelnews.com
+371 26551169
[email protected] -