Aivars Mackevičs: tik lēti ceļots uz Vāciju nekad nav bijis!

Aivars Mackevičs, BalticTravelnews.com direktors: 11.07.2021 kopā ar dēlu Ivaru devāmies darījuma braucienā uz Vāciju un atgriezāmies Latvijā 21.07.2021, kur 10 dienu laikā veicām gandrīz 4000 km lielu maršrutu cauri Lietuvai un Polijai. Šim ceļojumam bijām rezervējuši starptautiskās auto nomas «AVIS Latvija» spēkratu Toyota C-HR 1.8 Hybrid. Tā bija ļoti laba izvēle, jo viss ceļojuma maršruts tika veikts ar vidējo degvielas patēriņu 6.16 litri uz 100 km. Aprēķini tika veikti pēc nobraukto kilometru skaita un reāla benzīna (95) patēriņa. Arī automašīnas elektroniskās iekārtas uzrādīja vidējo patēriņu šajā maršrutā 6 litru robežās. Jāteic, ka vismaz divas trešdaļas no ceļojuma maršruta tika veikta ar ātrumu virs 120 km/h. Mūsu galvenais ceļojuma maršruts bija Rīga - Kauņa - Varšava - Vroclava - Gerlica - Cvikava (Saksijas federālā zeme Vācijā) - Vroclava - Varšava - Kauņa - Daugavpils - Rīga.

Dažas atziņas par auto ceļošanu:


- Iesaku visiem autoceļotājiem pirms ceļojuma painteresēties pie autonomām par aktuālo īres auto piedāvājumu, jo šobrīd saistībā ar zemo ārzemju tūristu aktivitāti Latvijas tirgū, piedāvātās īres auto cenas ir ļoti pievilcīgas.

- Bieži vien personiskais auto tālam ceļojumam ir īpaši jāsagatavo, lai tas visu ceļojuma laiku būtu drošs un tehniski nevainojamā kārtībā, kas ir papildus izdevumi ceļojuma budžetam. Piemēram, esošais riepu komplekts Latvijas apstākļos varētu vēl nokalpot 3000 km, bet tālam ceļojumam šāds risinājums īsti neder, ja ir paredzēti lieli ātrumi un slodzes uz kalnu ceļiem.

- Gadījumā, ja ar personisko automašīnu ceļojuma laikā notiek tehniska ķibele, tad izdevumu tāme var būt vairāku simtu vai tūkstošu eiro vērtībā svešu valstu autoservisos. Savukārt starptautiskas auto nomas klients sazinās ar centrāli un visas formalitātes tiek sakārtotas bez papildus izmaksām. Citreiz tiek nomainīta īres automašīna, ja spēkrata remontam ir vajadzīgs ilgāks laiks.

- Bieži vien personiskais auto patērē daudz vairāk degvielas nekā jaunais modelis no auto nomas. Mūsu ceļojuma maršrutā (4000 km) ar auto nomas spēkratu Toyota C-HR 1.8 Hybrid mums izdevās ietaupīt aptuveni 150-200 eiro pret mūsu uzņēmuma dienesta automašīnu.

- Personiskais auto citreiz ceļojumam varbūt par lielu vai arī par mazu, bet pie auto nomas var noīrēt visizdevīgāko spēkratu, kas ļauj paņemt lielāku ceļojuma bagāžu vai nodrošināt līdzbraucējiem labāku komforta līmeni. Citreiz divām ģimenēm ir izdevīgāk noīrēt vienu mikroautobusu nekā lieki dzenāt divas automašīnas. 

- Protams, autonomas automašīna ir prātīgi apdrošināta (OCTA + KASKO) un ļauj ceļojuma laikā justies droši un komfortabli. Auto nomas speciālisti bieži vien dod prātīgus ieteikumus, kas ļauj ceļojuma laikā ietaupīt laiku, līdzekļus un nervus.

Jāteic, ka Polijas autostrādes maršruts no Varšavas uz Gerlicu (Vācija) atšķirībā no Berlīnes virziena ir bez maksas, proti, nav jāmaksā par autostrādi.

- Rīgas ''stabiņu sērga'' bija manīta tikai uz Lietuvas ceļiem no Rīgas līdz Kauņai, kas ļoti nogurdina autobraucēja uzmanību. Lietuvā šos stabiņus izmanto galvenokārt «Via Baltica» posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai, bet citos maršrutos to gandrīz nav. Brīžiem ir sajūta, ka lietuvieši ir speciāli piebārstījuši šo ceļa posmu, lai ārvalstu tūristi nedotos tālāk uz ziemeļiem. Jāteic, ka ceļojuma posms starp Kauņu un Rīgu (280 km) nogurdina daudz vairāk nekā viss ceļa posms starp Kauņu un Varšavu (400 km). Lietuvā ir daudz ceļa posmu, kur tiek mērīts vidējais braukšanas ātrums, kas ir pieņemams satiksmes drošības risinājums. Polija ar jaunajām autostrādēm ir kļuvusi par ideālu ceļojuma posmu visiem autobraucējiem, kuri dodas apceļot Poliju vai tranzītā uz Rietumeiropu. Polijā ar 140 km/h var nobraukt vairākus simtus kilometru un nepamanīt nevienas policijas ekipāžas vai fotoradara. Ja ir laba ceļa infrastruktūra, tad arī sodiem nav īsti nozīmes.

Dažas atziņas par Toyota C-HR 1.8 Hybrid:


- Vislielākais kompliments ir par degvielas patēriņu, jo 6.16 litri uz 100 km/h ir ļoti taupīgi. Vācijā daudzi autobāņa posmi tika veikti ar maksimālo ātrumu, proti, 186 km/h, bet Polijā 110 – 140 km/h un Lietuvā 130 km/h. Tik izdevīgi manā 30 gadu vēsturē līdz šim nekad nav ceļots. Protams, 186 km/h uz Vācijas autobāņa un 122 zirgspēki dažos apdzīšanas manevros bija par maz, taču kopējais ceļošanas komforts ir labs un naudas makam tīkams. Ja degvielas tvertne būtu lielāka nekā 35 litri, tad lētāku degvielu varētu rezervēt tālākam ceļojumam.

- Dažas lietas ceļojumā ar Toyota C-HR 1.8 Hybrid arī kaitināja, piemēram, automašīnas saules sargs ir tik īss, ka sānu sauli nav iespējams nobloķēt. Ceļa zīmju nolasīšana arī nav šīs automašīnas stiprā puse, tāpēc to pēc kāda laika sāku vienkārši ignorēt. Klimata kontrole, lai vienādās tiesībās varētu sēdēt blakus ledus lācis un kamielis, arī būs tikai fikcija.

- Automašīnas salons ceļojuma laikā ir gana praktisks, taču spīdīgās plastmasas detaļas ātri noklājas ar putekļiem. Jāpiezīmē, ka Toyota C-HR 1.8 Hybrid nekādā gadījumā nav domāts braukšanai pa putekļainiem lauku ceļiem, jo putekļi nelūdzami tiek salonā arī pie pilnas ventilācijas jaudas.

- Priekšējie sēdekļi ir labi un ērti ceļošanai, jo pēc 4-5 stundu nepārtrauktas braukšanas nav nekādu sūdzību. Vidējā konsole starp autovadītāju un blakussēdētāju nav īsti ērta, jo automātiskās ātrumkārbas slēdzis ar pārvalku piesaista netīrumu uzkrāšanos, bet abi glāžu turētāji ir dziļi, kuros bieži sakrīt ceļošanas sīkmantas.

- Tiešais konkurents šajā segmentā ir Nissan Juke, taču netiešā konkurencē tam jākonkurē ar VW T-Cross, VW T-Roc un citiem modeļiem. Jāteic, ka Toyota C-HR 1.8 Hybrid divu cilvēku ceļošanai Eiropas ietvaros ir ļoti ieteicams vāģis, jo vienīgais mīnuss pietrūkstošā jauda veiklai apdzīšanai un autobāņa trešā josla būs jāatdod citiem autobraucējiem.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid oficiālie tehniskie dati:
- 4 cilindru benzīnas motors ar 1798 cm³
- Kopējā jauda ar elektropiedziņu ir 122 zirgspēki
- Priekšējā piedziņa
- Līdz 100 km/h ieskrienas par 11 sekundēm
- Maksimālais ātrums 170 km/h
- Vidējais degvielas patēriņš 4,9 litri (95) uz 100 km
- CO2 izmešu daudzums 111 g CO₂/km
- Automašīnas izmēri G 4,39 / P 1,80 / A 1,57 m
- Bagāžnieks 377 litri (1160 litri)
- Automašīnas svars 1420 kg
- Apgriešanās radiuss 11,2 metri

Avots: BalticTravelnews.com

Rodas sala, Grieķija - Pēdējā brīdī

Rodas sala, Grieķija - Pēdējā brīdī

Lidojums no Rīgas, transfēri un 7 naktis viesnīcā ar izvēlēto ēdināšanas programmu

EUR 439 | Estravel Latvia

Pastaiga

Pastaiga "Izgaismotā Liepāja"

No 21. līdz 24. oktobrim liepājnieki un pilsētas viesi tiek aicināti izbaudīt gaismas objektu maršrutu “Izgaismotā Liepāja”.

Liepājas reģiona TIB