Velocita.lv | 2024.02.06
Tāpat kā citās industrijās, arī autobūvē zīmola maiņa jeb tā sauktais rebrendings nav nekas neparasts. Daži uzņēmumi to dara, cenšoties atbrīvoties no problemātiskas pagātnes, bet citi – lai demonstrētu progresu. Nozarē, kurā konkurence ir sīva un cilvēku vajadzības strauji mainās, periodiska zīmola atjaunošana kļūst par būtisku stratēģiju, lai saglabātu konkurētspēju. Kādi ieguvumi no šīm pārmaiņām ir mums, sabiedrībai?
Jauns vārds no Dienvidkorejas
Ceļotāji izvēlas Eviju, lai izvairītos no tūristu burzmas un izbaudītu vietējo kultūru. Šeit tūristiem tiek sniegta autentiska grieķu pieredze.
EUR 979 | Latvia Tours
Zīmolu mēdz atjaunināt dažādu iemeslu dēļ. Piemēram, uzņēmumi bieži maina nosaukumu reputācijas krīzes laikā. Tas ļauj pagātnes kļūdas un skandālus nogremdēt aizmirstībā. Cits scenārijs varētu būt saistīts ar uzņēmumu apvienošanos vai modernizāciju.
"Šie procesi ir ļoti atšķirīgi, bet, vispārīgi runājot, autobūvē tas parasti nozīmē jaunu posmu ražotāja attīstībā. Iespējams, uzņēmums ir vienkārši pāraudzis savu veco nosaukumu un sāk jaunu savas vēstures nodaļu," skaidro Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedrs un Profi Latvija galvenais redaktors Guntars Pulss.
Viens no jaunākajiem šādu pārmaiņu piemēriem ir KGM – jauns vārds no Dienvidkorejas, kas Eiropas tirgū debitēja pagājušajā gadā. Ražotājam, kurš iepriekš bija pazīstams kā SsangYong, zīmola maiņa tika veikta pēc tam, kad 2022. gadā to iegādājās ķīmijas, tērauda ražošanas un loģistikas gigants KG Group. Korejas tirgū uzņēmums tagad ir pazīstams kā KG Mobility, bet Vecajā kontinentā ar vienkāršāku saīsinājumu – KGM. Modeļu nosaukumi ir palikuši nemainīgi, tos joprojām rotā stilizētu pūķa spārnu logotips, un arī turpmāk ražotājs sola galveno uzmanību pievērst daudzpusīgu modeļu ražošanai par konkurētspējīgām cenām.
Lēmumu mainīt nosaukumu zīmola vadība pieņēma, lai veicinātu strauju uzņēmuma attīstību un sekmētu ienākšanu elektrificētajā nākotnē. Šim nolūkam 2023. gada jūlijā tika parakstīts trīspusējs līgums, kas paredz saglabāt darba vietas un veikt ilgtermiņa ieguldījumus. Oktobrī tika veiktas papildu investīcijas, un tas vēl vairāk nostiprināja kompānijas finanšu struktūru.
Uzņēmums plāno turpmāku izaugsmi, un pirmais solis šajā plānā bija jaunā SUV modeļa Torres veiksmīgā starptautiskā debija. Vēl lielāks progress gaidāms šogad, kad tirgū tiks laists jaunais elektroauto ar nosaukumu U100.
Kāpēc nepieciešamas izmaiņas?
Mainot zīmolu, ražotājs var precīzāk apmierināt cilvēku vēlmes un sekot līdzi tehnoloģiju attīstībai. Bieži vien šai laikā uzņēmumi pārskata arī savu identitāti, vērtības un pat metodes, ar kādām uzrunā savu auditoriju. Tomēr tas ir diezgan sarežģīts process, un par to vēsture glabā dažādus scenārijus.
Autobūvē par zīmola maiņu nedzird bieži, tomēr ir vairāki spilgti piemēri. Piemēram, 1933. gadā Nissan grupa pārņēma kontroli pār DAT Motors, kas tobrīd ražoja Datsun auto. Neraugoties uz pārmaiņām, jaunizlaistās automašīnas vēl ilgu laiku rotāja uzraksts DAT Motors. Tikai 1984. gadā japāņu ražotājs nolēma atteikties no šī nosaukuma, un no tā brīža visā pasaulē eksportētie modeļi ieguva daudz pazīstamāku nosaukumu – Nissan. Interesanti, ka vēl gadu pēc šī lēmuma uz automašīnām bija redzami abu zīmolu logo. 2013. gadā japāņi nolēma atjaunot Datsun zīmolu konkrētos mērķa tirgos, tomēr potenciālie klienti šos centienus nenovērtēja, tāpēc 2022. gadā zīmols atkal pazuda no apvāršņa.
Lai atjaunotu zīmolu, dažkārt pat nevajag mainīt nosaukumu – pietiek ar sirsnīgu atzīšanos pagātnes kļūdās un skaidri pastāstīt par turpmāko virzību. Šādu pieeju izmantoja viens no lielākajiem pasaules auto ražotājiem. Volkswagen pēc 2015. gada dīzeļgeitas skandāla centās atgūt sabiedrības uzticību, tāpēc izstrādāja jaunu stratēģiju. Vācu koncerns toreiz izvērsa kampaņu, kurā paziņoja, ka turpmāk par prioritāti izvirza ilgtspēju, sociālo atbildību un elektrifikāciju.
Mainoties sabiedrības vērtībām un dzīvesveidam, ražotājiem savs tēls ir jāsaskaņo ar mērķauditorijas vēlmēm un vērtībām. Piemēram, ja arvien svarīgāka kļūst ilgtspēja un saudzīgums videi, ražotājs var mainīt zīmolu un attīstības virzienu, lai uzsvērtu savu apņemšanos radīt videi saudzīgas automašīnas un tādējādi piesaistītu līdzīgi tendētus pircējus.
Zīmola identitātes maiņa var būt arī reakcija uz tehnoloģiju attīstību un nozares inovācijām. Ja uzņēmums tiecas kļūt par elektroauto vai autonomās braukšanas līderi un vēlas informēt par šīm pārmaiņām, zīmola maiņa ir būtiska. Tas ne tikai palīdz piesaistīt tehnoloģiski domājošus cilvēkus, bet arī padara īpašu uz sāncenšu fona.
Līdz ar elektrisko auto ēras iestāšanos daudzi industrijas giganti ir atjauninājuši savu zīmolu vizuālos elementus – logo, fontus utt., lai tos ciešāk sasaistītu ar elektromobilitāti un emocionāli uzrunātu jaunākās paaudzes braucējus.
Turklāt zīmola maiņa ļauj uzņēmumiem izcelties sāncenšu vidū. Pārpildītā tirgū, kurā automašīnas ar līdzīgām funkcijām piedāvā daudzi, atšķirīga zīmola identitāte kļūst par galveno konkurences priekšrocību. Neatkarīgi no tā, vai tā ir jauna dizaina valoda, inovatīvas mārketinga kampaņas vai uzlabots vēstījums, zīmola atjaunināšana ļauj nostiprināties potenciālo pircēju apziņā.
Tas var sniegt jaunas iespēja
Gadījumos, kad kompānijas apvienojas vai tās iegādājas jauni īpašnieki, mums kā pircējiem derētu iedziļināties, kas slēpjas aiz šo pārmaiņu plīvura. Viens no variantiem – par uzņēmuma īpašnieci kļuvusi lielāka kompānija vai tas tagad ir tās daļa. Parasti šāds scenārijs nozīmē, ka tiek pacelta auto kvalitātes latiņa, kas ir ieguvums pircējam. "Ne vienmēr var viennozīmīgi novērtēt klienta ieguvumu, taču ir svarīgi noskaidrot, kādi ir zīmola maiņas iemesli. No mārketinga viedokļa raugoties, ražotājam tas būs liels ilgtermiņa izaicinājums, taču vienlaikus pavērs arī jaunas iespējas," norāda Guntars Pulss.
Pēc KGM zīmola ienākšanas tirgū jau ir izlaisti pirmie šatjauninātie apvidnieki: Rexton, Korando un Musso pikaps. Tāpat debiju piedzīvojis arī iepriekšminētais Torres. Korejas modeļu galvenā priekšrocība joprojām ir cena. Piemēram, Latvijā septiņvietīgais Rexton bāzes versijā maksā no 47 990 eiro.
KGM zīmola specializācija ir augstāki pilnpiedziņas SUV un pikapi. Šādu filozofiju plānots saglabāt arī nākotnē.
Ceļojums piemērots visiem, kurus valdzina krāšņa, masu tūrisma neizpostīta daba un jūtams vietējās kultūras piesitiens.
EUR 369 | Latvia Tours
Persijas līča debeszilajos ūdeņos atrodas apslēpts dārgakmens, kas gaida izpēti — Bahreina. Nepalaid garām, rezervē tūlīt un saņem 20% atlaidi.
Europcar
Vēl tikai dažas dienas rezervējiet kruīzu Tallina - Stokholma - Tallina par lielisku cenu ar atlaidi līdz 35%. Nenokavējiet, jo vietu skaits ir ierobežots
EUR 33 | Estravel Latvia
Esiet vieni no pirmajiem, kas bauda atpūtu Renovētajā Hotel Jūrmala SPA numurā un saņemiet dāvanu - neierobežotu Wellness Oasis apmeklējumju// līdz 31.05.
EUR 94 | Estravel Latvia
Skolēniem viens no gaidītākajiem notikumiem neatkarīgi no mācību mēneša un gadalaika, ir klases ekskursijas kopā draugiem un saviem skolotājiem!
EUR 3.00 | Alūksnes TIC
Esat pelnījuši - izbaudīt unikālu pieredzi, augstākās klases apkalpošanu un ņemt no dzīves vairāk! Dažādi Luksus piedāvājumi atpūtai Taizemē. Sviniet dzīvi!
EUR 610 | Estravel Latvia
Jauns mēnesis un Maija atlaides ir klāt! Piedzīvojumu ceļojumi visā pasaulē - dažādām gaumēm un budžetam. Jūsu sapņu galamērķis jau gaida Jūs!
EUR 367 | Estravel Latvia
Šī gada 12. maijā visi tiek laipni aicināti piedalīties ikgadējā Tūrisma triatlonā, kurš šogad pirmo reizi norisināsies Višķos.
TAKA
NORĀDI VĒLMES -> SAŅEM PIEDĀVĀJUMU ČARTERCEĻOJUMAM 30 MIN LAIKĀ MĒS PALĪDZĒSIM SAPŅIEM ĪSTENOTIES! ;)
Latvia Tours
1 nakts 4 personām aktīvās atpūtas kūrorta viesu mājā, brokastis un atpūtas piedāvājums
EUR 370 | Estravel Latvia
Dvietē atrodas pasākumu māja, kuru var rezervēt un rīkot pilnīgi jebko!
TAKA
ptuveni 30km velo tūre “Zudušais un atklātais Bānīša ceļā” piemērota gan draugu kompānijām, gan ģimenēm ar bērniem. Apļveida brauciens stars pulksten 11:30
Alūksnes TIC
5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē!
EUR 35 | Valmieras TIC
Tas brīdis ir pienācis! Jauno sezonu uzsācis Jurmala Golf Club & Hotel mājīgais restorāns! Ar lielāko prieku uzņemsim un parūpēsimies par tavām garšas kārpiņām.
EUR 6.50 | Jurmala Golf Club & Hotel
Ar startu pusnaktī uz 4.maiju pie Brīvības pieminekļa zem Mildas zvaigznēm, bet finišu– pie Sv. Sīmaņa baznīcas Valmierā notiks tradicionālais skrējiensoļojums.
Valmieras novada Tūrisma pārvalde
Esiet tālredzīgi un gudri! iegādājieties ceļojumu skolenu RUDENS brīvlaikam jau tagad! Hurgada vai Šarm-el-Šeiha
EUR 685 | Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis 3* viesnīcā, puspansija un ekskursiju programma // 24.05.-31.05.2024. // Vietu skaits ierobežots
EUR 1299 | Estravel Latvia
18. maijā, atklājot sezonu, aicinām visus uz garšīgu un smaržīgu Grill ballīti pludmalē. Plašs grilēdienu klāsts, muzikāli priekšnesumi un izklaides bērniem.
Baltic Beach Hotel & SPA
No 4. līdz 11. maijam Liepājā norisināsies starptautiskās tenisa federācijas “ITF World Tennis Tour Juniors” J60 kategorijas tenisa turnīrs.
Liepājas reģiona TIB
Ceļotāji izvēlas Eviju, lai izvairītos no tūristu burzmas un izbaudītu vietējo kultūru. Šeit tūristiem tiek sniegta autentiska grieķu pieredze.
EUR 979 | Latvia Tours