5 ieteikumi tiem, kas plāno doties pārgājienā

Pētījumi liecina, ka atrodoties dabā vien 20 minūtes, cilvēki kļūst mierīgāki un mazāk saspringti. Atrašanās dabā un kustība veicina koncentrēšanās spējas, atmiņu, turklāt mazina trauksmi un depresijas sajūtu.

Došanās pārgājienā ir labākā izvēle tiem, kuri vēlās būt tuvāk dabai un vienlaikus sevi izaicināt. Ja esat nolēmuši doties pārgājienā, taču līdz šim tas vēl nav darīts, vērts ieklausīties aktīvās atpūtas eksperta Fjällräven padomos par to, kam nepieciešams pievērst uzmanību pirms šī notikuma.

1. Sagatavojiet atbilstošu apģērbu

Pirms došanās pārgājienā noteikti jāparūpējas par piemērotu apģērbu un apaviem. Pareiza bikšu pāra un apavu atrašana var būt pirmais solis ceļā uz veiksmīgu pārgājiena pieredzi.  Izvēlētajam apģērbam ir jābūt tādam, lai ir viegli kustēties – iesakām izvēlēties ērtas, ūdensizturīgas bikses un jaku, kas izturētu gan brāzmainu vēju, gan nokrišņus.

Pārgājienā vitāli svarīga ir laba apavu izvēle. Pārgājienā var izmantot jau iepriekš vilktus sporta apavus, bet jāņem vērā, ka apavi, kas paredzēti pastaigām ielās un sportošanai sporta zālēs, lielākoties būs ar gludu zoli. Piemēram, ja pārgājiena laikā izvēlēts iet pa mežu, tas var būt pielijis, pa slidenām lapām, saknēm un sūnām iet būs grūtāk. Tāpēc pārgājienam labāk izvēlēties speciālos apavus ar protektora zoli.

Visi pārgājienam domātie apavi būs ar labāku ventilāciju. Rudenim paredzētie būs sildoši un vienlaikus elpojoši, vasaras sezonai – ļoti elpojoši un viegli.

2. Izvēlieties piemērotu pārgājiena distanci un vietu

Lai arī cik saviļņoti un entuziasma pilni mēs būtu par ideju doties pārgājienā, tāds pārgājienu maršruts kā Kolka–Dubulti (136km) visdrīzāk nav domāts iesācējiem. Lai gūtu maksimālu baudījumu no pārgājiena, vienlaikus samazinot iespējamos riskus, kas var rasties tik garā maršrutā, aicinām pirmajam pārgājienam izvēlēties īsākas distances, piemēram, sākt ar piecu līdz desmit kilometru distanci.

Pirms došanās pārgājienā jāatceras, ka desmit kilometru noiešana pilsētā ir viena lieta, taču tādas pašas distances pārvarēšana pa taku ir atšķirīga. Ja līdzenā pilsētas vidē spējam iet ar 5-6 km/st. lielu ātrumu, tad pa taku jūsu iešanas ātrums var būt aptuveni 3-4 km/st. vai pat lēnāks, ja apvidus ir patiesi kalnains.

Jo garāka distance plānota, jo vairāk vajag apsvērt domu pārgājiena laikā izmantot nūjošanas nūjas. Nūjojot automātiski iztaisnojas pleci, turklāt cilvēks uz priekšu kustas rotējošām kustībām, kas atvieglo iešanu. Nūju izmantošana palīdz turēt staltu stāju, kas automātiski nozīmē, ka spējam labāk uzņemt skābekli. Tāpēc var apgalvot, ka ar nūjām lielus gabalus vieglāk var noiet ne tāpēc, ka pie tām pieturamies, bet tāpēc, ka tās mūsu stāju padara staltāku, palīdz kustēties dabiskāk un mazina noguruma sajūtu.

3. Pārgājiena veiksmes atslēga – plānošana

Veiksmīga pārgājiena atslēga ir plānošana. Pirms pārgājiena aicinām iepazīties ar vietējiem tūristu ceļvežiem vai izmantot tiešsaistes forumus. Visa pārgājienu laiku nevar paļauties uz mobilā telefona GPS – tā pazušana var radīt nepatīkamu pārsteigumu, visnepiemērotākajā brīdī. Pārgājiena laikā nepieciešams sekot līdzi laikapstākļu prognozēm – lai arī tas var nozīmēt iecerēto plānu maiņu vai pat atcelšanu, tas būs labāk nekā nokļūt iespējama negaisa epicentrā. Sākoties intensīvākam lietum, iespējams, ka iecerētās takas vai plānotās naktsmītnes vietas būs applūdušas. Savukārt pārāk karstā laikā iespējams vājums, tādēļ periodiski nepieciešams uzņemt nelielu ūdens daudzumu.

4. Ērtums un praktiskums

Neviens pārgājiens nav iedomājams bez mugursomas. Jo īpaši dodoties pa nelīdzenu apvidu, nepieciešams izvēlēties mugursomu, kas ir ērta un pieguļoša mugurai. Ja plānojat doties vienas dienas pārgājienā, ieteicams izmantot mugursomu, kuras ietilpība ir 18-30 l, savukārt dodoties pārgājienā uz vairākām dienā ar nakšņošanu teltī, ieteicama mugursoma ar 30-55 l ietilpību.

Iesakām atcerēties arī par pirmās palīdzības komplektu, tostarp pretsāpju medikamentiem, plāksteriem, pārsējiem, pretiekaisuma zālēm, medikamentiem pret alerģijām un neliela izmēra šķēres un nazi. Savukārt, lai pasargātu savu ādu no iespējamiem saules apdegumiem, ko var iegūt pat tad, kad ir šķietami apmācies laiks, rekomendējam 30 minūtes pirms iziešanas no mājokļa izmantot saules aizsargkrēmus ar SPF30.

5. Atpūtieties, uzlādējieties un uzņemiet šķidrumu

Pārgājienu iesakām plānot tā, lai dienā netiktu noiets vairāk par 6 stundām, kā arī ieteicams maršrutu uzsākt tik agri, lai galamērķi sasniegtu vēl pirms tumsas iestāšanās. Distanču pārgājieniem vislabāk piemērotas īsas, bet biežas atpūtas, paredzot nedaudz ilgāku atpūtu pusdienām.

Katru stundu atpūties vismaz piecas minūtes, kad nepieciešams apsēsties, novilkt apavus un somu, padzerieties ūdeni un apēst kādu uzkodu. Šādos gadījumos īslaicīgai sāta sajūtas remdēšanai, kā arī papildu enerģijas iegūšanai noderēs līdzi paņemtie rieksti, žāvēti augļi vai enerģijas batoniņi. Šie produkti dos enerģiju, kā arī pārgājiena laikā nesabojāsies.

Ne mazāk svarīgi pārgājiena laikā ir arī uzņemt pietiekami daudz ūdens. Pieaugušam cilvēkam dienā vēlams izdzert 2 litrus ūdens. Bērnam līdz 4-6 gadu vecumam ap 800ml dienā, 6-9 gadi – vienu litru ūdens, bet bērniem sākot no 10 gadiem vēlamais ūdens daudzums ir 1,5 litri ūdens dienā.

Par Fjällräven

1960. gadā Åke Nordin dibināja Fjällräven savā dzīvoklī Zviedrijas pilsētā Ornskoldsvikas pilsētā, kas atrodas Zviedrijas Ziemeļos. Mūsdienās šī uzņēmuma ilgtspējīgais, funkcionālais un izturīgais aktīvās atpūtas apģērbs un ekipējums tiek izmantots un baudīts visā pasaulē, turklāt ir atrodams vairāk nekā 70 valstīs. Fjällräven produktu līnijā ir iespējams atrast aktīvās atpūtas apģērbu un aksesuārus gan sievietēm, gan vīriešiem, kā arī mugursomas, teltis un guļammaisus. Fjällräven prioritizē atbildīgu rīcību attiecībā pret cilvēkiem, dzīvniekiem un dabu, kā arī iedrošina sabiedrību interesēties par dabu un aktīvo atpūtu. Uzņēmums ir iniciators diviem populāriem aktīvās dabas pasākumiem - Fjällräven Classic un Fjällräven Polar, kas piesaista tūkstošiem dalībniekus katru gadu.

Avots: mmacomms.lv

TN - 3501
Cēsis sāk marķēt maršrutu

Cēsis sāk marķēt maršrutu "Camino"

Cēsis Vidzemē pirmie sāk marķēt svētceļnieku maršrutu “Svētā Jēkaba ceļš”. Pilnībā maršruts iezīmēts dabā būs pavasarī, bet pārgājienā doties var jau tagad!

Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs

Klusums kā mūza attālinātam darbam

Klusums kā mūza attālinātam darbam

Darbs attālināti tur, kur valda klusums - izsmalcinātā dizaina viesnīcā. Ideāls risinājums produktīvai, drošai un radošai darba dienai vai pat nedēļai.

Grand Poet Hotel by Semarah

Jaungada vakariņas

Jaungada vakariņas

Restorāns SNOB aicina uz Jaunā gada vakariņām. Svinības pašā Rīgas centrā, krāšņā un iedvesmojošā dizaina atmosfērā baudot piecu kārtu vakariņas padarīs svētkus

EUR 85 | Grand Poet Hotel by Semarah

Restorāna SNOB ēdieni Tavās mājās!

Restorāna SNOB ēdieni Tavās mājās!

Ceļojums garšu pasaulē turpinās - mājās, darba vietās vai tepat Grand Poet Hotel dizaina numuros

Grand Poet Hotel by Semarah

Virtuālie un hibrīda pasākumi

Virtuālie un hibrīda pasākumi

Semarah Hotels komanda sadarbībā ar tehnoloģiju ekspertiem nodrošinās atbilstošāko un labāko virtuālo komponentu.

Grand Poet Hotel by Semarah

Miers un svaigums attālinātam darbam

Miers un svaigums attālinātam darbam

Veselīgs risinājums darbam attālināti: svaigs gaiss, aktīva atpūta, droša darba vide un radošas idejas.

EUR 50 | Lielupe by SemaraH Hotels

Romantikas brīvdienas, vakariņas, Jūrmala

Romantikas brīvdienas, vakariņas, Jūrmala

1 nakts Executive Suite numurā, brokastis un īpašās vakariņas numurā, Sea Wellness apmeklējums

EUR 180 | Estravel Latvia

Romantiska rudens atpūta Ungurmuižā

Romantiska rudens atpūta Ungurmuižā

Palutiniet sevi ar romantisku atpūtu! // Piedāvājums ietver nakšņošanu, ekskursiju pa muižu, brokastis un vakariņas

EUR 116 | Estravel Latvia

Ģimenes svētki. Atpūta Baltic Beach Hotel

Ģimenes svētki. Atpūta Baltic Beach Hotel

1 nakts ģimenei divistabu numurā, brokastis, svētku vakariņas, Sea Wellness apmeklējums // Dzimšanas diena, gadadiena vai vienkārši vēlēšanās sarīkot ģimenei!

EUR 180 | Estravel Latvia

Nakšņošana diviem Wellton Centrum Hotel

Nakšņošana diviem Wellton Centrum Hotel

1 nakts 2 personām Standarta numurā, spa zonas apmeklējums, brokastis // Wellton Centrum Hotel & SPA 4* atrodas Vecrīgas vēsturiskajā centrā.

EUR 39 | Estravel Latvia

Tavs birojs Baltic Beach Hotel, pusdienas

Tavs birojs Baltic Beach Hotel, pusdienas

Iekļautas pusdienas, kafija, ūdens, Powerlab Fitness apmeklējums, internets // Piedāvājums 1 vai 5 dienām, 1 – 2 personām, bez nakšņošanas (no ~8.00 – 19.00)

EUR 70 | Estravel Latvia

Ģimenes atpūta viesnīcā Neiburgs

Ģimenes atpūta viesnīcā Neiburgs

1 nakts ģimenei līdz 4 personām apartamentos, brokastis, sporta un atpūtas centra piedāvājums

EUR 72 | Estravel Latvia

Ģimenes atpūta Jūrmalā, ar vakariņām

Ģimenes atpūta Jūrmalā, ar vakariņām

Wellness centrā viesiem pieejams 25 m baseins ar kaskādēm, baseins bērniem, džakuzi, somu sauna, turku tvaika pirts un dušas // 3 vai 4 personām

EUR 132 | Estravel Latvia

Romantiska atpūta Mazmežotnes muižā

Romantiska atpūta Mazmežotnes muižā

Mazmežotnes muiža atrodas Lielupes senlejā un piedāvā atpūtu mājīgās, vēsturiski iekārtotās muižas istabās un, ēdināšanu muižas Kungu mājas restorānā

EUR 130 | Estravel Latvia

Atpūta Spa hotel Ezeri ar spa 2 personām

Atpūta Spa hotel Ezeri ar spa 2 personām

Izvēlieties sev atbilstošāko SPA hotel Ezeri piedāvājumu mierpilnai atpūtai, kas palīdzēs atgūt možumu, atbrīvot snaudošo enerģiju un saglabāt optimismu

EUR 100 | Estravel Latvia

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv