Everita Bičkova | 2020.04.03
Inovatīvā Renault E-TECH tehnoloģija, uz kuru attiecas 150 Renault patenti, ir unikāls risinājums, kurš ir kopīgs klasiskajiem hibrīdiem un Plug-in hibrīdiem, un kas ļauj maksimāli izmantot elektropiedziņu
Renault plāno pakāpeniski ieviest 8 elektromodeļu klāstu atsevišķos Eiropas tirgos. Starp jaunumiem var minēt inovatīvo hibrīdpiedziņu un Plug-in hibrīdus ar E-TECH tehnoloģiju.
Katru sestdienu un svētdienu plkst. 12.00, gids ar zaļi sarkano Liepājas karodziņu rokās gaidīs pie koncertzāles “Lielais dzintars”.
Liepājas reģiona TIB
Autosporta vajadzībām izstrādātie risinājumi, kā, piemēram, enerģijas reģenerācija un izmantošana, inovatīvie daudzpakāpju automātiskie zobsajūgi, parādās arī sērijveida automašīnās.
Kopš 2013. gada Renault F1 komanda un šīs grupas inženieri apmainās ar zināšanām un pieredzi enerģijas pārvaldības jomā. Gatavojot hibrīddzinēju ieviešanu Formula 1 pasaulē, hibrīda tehnoloģijas inženieri un speciālisti, kuri ir atbildīgi par jaunajām Renault E-TECH piedziņām, strādāja kopā pie Formula 1 hibrīddzinēja Renault Sport motoru centrā Virī-Šatijonā (Viry-Châtillon). Tieši tur tika iegūta pieredze enerģijas pārvaldības stratēģijā, kas pašlaik tiek izmantota Renault hibrīdauto projektēšanā.
Optimālajam enerģijas patēriņam
E-TECH ir augsta tehnoloģija, kurā tiek izmantoti trīs dzinēji: galvenais elektrodzinējs, elektriskais palīgdzinējs un benzīna dzinējs. Dzinēji var strādāt kopā, lai nodrošinātu lielāku jaudu un dinamiskāku paātrinājumu. Sistēma ir efektīva, pateicoties viedajai Multi-mod pārnesumkārbai, kas ļauj galvenajam elektrodzinējam darboties divos pārnesumos, lai nodrošinātu ilgāku braukšanas laiku ar 100% elektropiedziņu, bet benzīna dzinējam – optimālu efektivitāti, kad tas tiek palaists. Šis risinājums nodrošina lielu degvielas patēriņa ietaupījumu.
E-TECH dzinēji nodrošina lietotājam braukšanas prieku un augstu enerģijas reģenerācijas efektivitāti bremzēšanas laikā, kā arī enerģijas optimālu izmantošanu. Gan F1 automašīnu motoriem, gan masveidā ražotajos automobiļos uzstādītajiem blokiem ir optimāla ātruma regulēšana (kas nodrošina lielāko iekšdedzes dzinēja jaudu ar viszemāko degvielas patēriņu). Abos gadījumos enerģijas pārvaldības principi tika izstrādāti tā, lai optimāli izmantotu enerģijas patēriņu akumulatora uzlādēšanai, kad saražotās enerģijas daudzums pārsniedz pieprasījumu.
Tāpat kā Formula 1 automobiļiem, kinētiskā enerģija tiek reģenerēta ātruma samazināšanas un bremzēšanas laikā un pēc tam tā tiek pārveidota par elektroenerģiju, lai uzlādētu vilces akumulatoru. Atbilstoši enerģijas pārvaldības principiem masveidā ražotās automašīnās, īpaši braucot pa automaģistrāli, baterijas uzlādes process sākas ar komandas nosūtīšanu dzinējam, lai tas sasniegtu optimālos apgriezienus. Enerģijas pārpalikums tiek izmantots, lai atvieglotu iekšdedzes dzinēju straujas paātrināšanas laikā vai lai pārslēgtos uz pilnīgi elektrisku braukšanas režīmu, kad braukšana notiek pilsētā.
Standarta modeļos, kuri ir aprīkoti ar E-TECH Plug-in tipa dzinējiem, MULTI-SENSE sistēmas iestatījumos pieejamais SPORTA režīms ļauj vienlaicīgi izmantot visu iekšdedzes dzinēja un elektromotora enerģiju, kas nozīmē lielāku braukšanas prieku un efektīvu paātrinājumu. Strauja paātrinājuma laikā divi elektrodzinēji kopā rada papildu enerģiju, kura papildina iekšdedzes dzinēja jaudu. Šis algoritms tika pārņemts no Formula 1. Autovadītājs var izvēlēties speciālu režīmu, lai izmantotu visu pieejamo jaudu, īpaši kvalifikācijas kārtas laikā.
Jaunā, automātiskā un viedā Multi-mode pārnesumkārba
Renault E-TECH spēka mehānisma uzbūve balstās uz tiem pašiem principiem kā risinājumi, ko izmanto Renault F1 komandas automobiļos. Iekārtā sastāv no iekšdedzes dzinēja, diviem elektrodzinējiem un centrāli izvietotās baterijas. Iekārta sadarbojas ar vairāku ātrumu pārnesumkārbu, nesinhronizējot pārnesumu pārslēgšanu.
Tā kā pārnesumkārba neveic pārnesumu sinhronizāciju, katra dzinēja palaišana tiek veikta, izmantojot elektrodzinēju. Turklāt šis risinājums ievērojami samazina paātrinājuma samazināšanos, mainot ātrumus. Tas savukārt nozīmē lielāku braukšanas komfortu un labāku paātrinājuma efektivitāti. Formula 1 sacīkstēs vienmērīga pārslēgšanās nozīmē mazāku saraustīšanos un lielāku saķeri.
Inovatīvā Multi-mode tipa pārnesumkārba īpašības:
• Optimāla efektivitāte, pateicoties vienkāršotai konstrukcijai, kura samazina berzes pretestību – bez sinhronizatoriem un klasiskā sajūga.
• Trīs dzinēji, kuri ir tieši savienoti ar pārnesumkārbu, var darboties savstarpēji aizstājami vai reizē, samazinot piedziņas reakcijas laiku un palielinot braukšanas dinamiku.
• Tūlītēja ātrumu pārslēgšana, pateicoties diviem elektriskajiem cilindriem, kuri kontrolē zobsajūgu.
• Vienmērīga un ērta ātrumu pārslēgšana, sadarbojoties dažādiem piedziņas avotiem – kad viens no dzinējiem nodrošina piedziņu, elektriskais palīgdzinējs nodrošina pārnesumkārbas sinhronizāciju.
E-TECH pārnesumkārba sniedz tādu braukšanas pieredzi kā EDC pārnesumkārba – ātrumu pārslēgšana rada piedziņas reakciju un ir ērta.
No tehniskās puses pārnesumkārbai ir divi galvenā elektrodzinēja pārnesumi un četri benzīna dzinēja pārnesumi. Savukārt elektriskais palīgdzinējs ir pastāvīgi savienots ar benzīna motoru.
• Kad darbojas tikai elektriskās piedziņas režīms, tiek izmantoti divi pārnesumi
• Iekšdedzes dzinēja režīmā tiek izmantoti četri pārnesumi
• Hibrīda piedziņas režīmā četras reizes tiek izmantoti divi pārnesumi un viedā Multi-mode tipa automātiskā pārnesumkārba pārnes trīs dzinēju dzinējspēku atbilstoši trim piedziņas režīmiem ar 14 pārnesumiem, lai nodrošinātu efektīvu un dinamisku braukšanu.
E-TECH tehnoloģija
E-TECH Plug-in tehnoloģiju izstrādāja Renault dizaineri, un tā ir aizsargāta ar vairāk nekā 150 patentiem. Tajā tiek izmantoti Alians izstrādāti komponenti, piemēram, jaunās paaudzes 4 cilindru 1,6 l tilpuma benzīna dzinējs, kā arī divi elektrodzinēji un inovatīvā daudzpakāpju pārnesumkārba bez pārnesumu pārslēgšanas sinhronizācijas. Zobsajūga izmantošana klasiskā sajūga vietā nodrošina izcilu efektivitāti un gandrīz nemanāmu ātrumu pārslēgšanu.
Visiem Renault hibrīda modeļiem uzstādītais piedziņas mehānisms ir pieejams vienā no diviem variantiem: E-TECH "pilnā hibrīda" tehnoloģijā (HEV vai "full hybrid") un E-TECH Plug-in (PHEV vai "uzlādējamais hibrīds"). Jaunās tehnoloģijas izmantošana abos modeļos ir iespējama, pateicoties jaunajām modulārajām CMF-B un CMF-C/D platformām, kuras tika radītas speciāli elektriskajai piedziņai, kā arī kompaktajiem izmēriem, kuri piemīt E-TECH sistēmai, ko var viegli uzstādīt universālā pilsētas automobiļa dzinēja nodalījumā, piemēram Clio.
Gaidāmais Renault hibrīdmodeļu klāsts
Renault hibrīdmodeļu klāstā, kurš drīz parādīsies tirgū, būs pieejami Clio E-TECH 140 KM, jaunā Captur E-TECH Plug-in 160 KM un jaunā Megane E-TECH Plug-in 160 KM, sākotnēji Grandtour versijā. Šis modelis, tāpat kā jaunais Captur hibrīdmodelis, izmantos oriģinālo enerģijas reģenerācijas tehnoloģiju, kuru Renault zīmols ir pārņēmis no dalības Formulas 1. Pilsētas apstākļos jaunais Clio E-TECH var braukt pilnā elektriskajā režīmā 80 % no braukšanas laika, un degvielas patēriņš pilsētā var būt par 40% mazāks, salīdzinot ar benzīna dzinēju. Jaunā Captur E-TECH Plug-in un jaunā Megane E-TECH Plug-in diapazons ļauj tiem veikt 50 km nobraukumu 100% elektriskajā režīmā ar ātrumu līdz 135 km/h un pat 65 km nobraukumu pilsētas režīmā (WLTP City).
Atzīmējot Latvijas Neatkarības atjaunošanas dienu, š.g. 4.maijā Bānīša zemē svinēs jaudīgi jeb kā saka vietējie “ar pilnu tvaiku”.
Alūksnes TIC
Persijas līča debeszilajos ūdeņos atrodas apslēpts dārgakmens, kas gaida izpēti — Bahreina. Nepalaid garām, rezervē tūlīt un saņem 20% atlaidi.
Europcar
9 naktis - 2 naktis Romā un 7 nakšu kruīzs ar MSC Vidusjūrā // Īpašais piedāvājums
EUR 1058 | Estravel Latvia
5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē!
EUR 35 | Valmieras TIC
Nomā auto ar Europcar Budapeštā un saņem atlaidi! Izbaudi Budapeštas daudzveidību.
Europcar
1 nakts 2 personām, brokastis un vakariņas Michelin ceļvedī ieteiktā restorānā, kā arī spa piedāvājums // līdz 31.05.
EUR 225 | Estravel Latvia
No 6. aprīļa līdz 29. maijam, Valmieras muzejā skatāma Birutas Jansones, Antras Galzones, Gitas Sirmās un Lailas Stradas mākslas darbu izstāde.
Valmieras TIC
Vai esi gatavs piedzīvot neaizmirstamas brīvdienas Igaunijā? Tagad ir lieliska iespēja iegūt izdevīgu auto nomas piedāvājumu!
Europcar
Jau sen esi vēlējies apgūt golfa spēles pamatus, etiķeti un noteikumus, bet visu laiku gaidi īsto brīdi! Īstais brīdis ir pienācis!Iegūsti zaļo karti jau tagad.
EUR 180 | Jurmala Golf Club & Hotel
1 nakts 4 personām aktīvās atpūtas kūrorta viesu mājā, brokastis un atpūtas piedāvājums
EUR 370 | Estravel Latvia
Iedvesmojies populārākajām laulību slēgšanas vietām Bauskas novadā!
Bauskas TIC
ptuveni 30km velo tūre “Zudušais un atklātais Bānīša ceļā” piemērota gan draugu kompānijām, gan ģimenēm ar bērniem. Apļveida brauciens stars pulksten 11:30
Alūksnes TIC
Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis 3* viesnīcā, puspansija un ekskursiju programma // 24.05.-31.05.2024. // Vietu skaits ierobežots
EUR 1299 | Estravel Latvia
Katru sestdienu un svētdienu plkst. 12.00, gids ar zaļi sarkano Liepājas karodziņu rokās gaidīs pie koncertzāles “Lielais dzintars”.
Liepājas reģiona TIB
Esiet vieni no pirmajiem, kas bauda atpūtu Renovētajā Hotel Jūrmala SPA numurā un saņemiet dāvanu - neierobežotu Wellness Oasis apmeklējumju// līdz 31.05.
EUR 94 | Estravel Latvia
Esat pelnījuši - izbaudīt unikālu pieredzi, augstākās klases apkalpošanu un ņemt no dzīves vairāk! Dažādi Luksus piedāvājumi atpūtai Taizemē. Sviniet dzīvi!
EUR 610 | Estravel Latvia
19.maijā pl.16.00 aicinām uz Stāstnieku Pēcpusdienu Akustikā kopā ar mūziķi Māru Upmani-Holšteini un aktieri Aigaru Apini.
EUR 40 | Valmieras TIC
Kā par saulainu atpūtu pašā Kosta Blankas sirdī ar baltām smilšu pludmalēm un kristāldzidru jūru? JAAĀ! Tiešie lidojumi no Rīgas uz Alikanti no 31/05 - 30/09
EUR 715 | Atlantic Travel
Kamēr ziema aiz loga vēl mēģina izspēlēt aprīļa jokus, aicinām siltā piedzīvojumā uz saulaino Hurgadu vai Šarmelšeihu!
EUR 339 | Latvia Tours