Redakcijas sadaļu atbalsta

Audi e-tron prototips pārsteidz rekuperācijas pārbaudē

Audi e-tron prototips pārsteid

Foto: Audi

Audi e-tron prototips apvieno milzīgu jaudu un augstu efektivitāti, to pierāda  sistēmas jauda. Apvidus automobilis ar 300 kW un elektrisko piedziņu paātrinās līdz 100 km/h mazāk nekā sešās sekundēs. WLTP  testa ciklā e-tron veica 400 kilometru garu distanci ar vienu pilnībā uzlādētu akumulatoru. Viens no svarīgākajiem lielā veicamā attāluma faktoriem ir visnovatoriskākā rekuperācijas koncepcija starp konkurentiem.

Rekuperācijas pārbaude notika Paikspīkā, kur kalnu dienvidu virsotnes sniedzas 4302 metru augstumā. 1987. gadā Paikspīkā Valters Rorls (Walter Röhrl) ar Audi Sport quattro S1 uzvarēja pasaulē slavenākajās kalnā braukšanas sacensības, bet šodien – Audi e-tron prototips ir radījis sensāciju ar savu mainīgo rekuperācijas sistēmu. Veicot 31 kilometru nobraucienu lejup no kalna, elektriskais apvidus automobilis spēj uzlādēt akumulatoru tik daudz, lai varētu veikt vēl aptuveni tikpat garu distanci. To veicina 1900 metrus lielā augstuma starpība, kas nodrošina nepieciešamos apstākļus. Audi e-tron prototips atjauno enerģiju ar 300 Nm lielu griezes momentu un 220 kW lielu elektroenerģiju, kas ir vairāk nekā 70% no darbināmās pievadītās enerģijas. Līdz šim neviens ražošanas modelis nav sasniedzis šādu apjomu.

Rekuperācijas sistēma elektriskajam apvidus automobilim nodrošina līdz 30% lielāku veicamo attālumu. Tajā iekļauti gan divi elektriskie dzinēji, gan iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma. Pirmo reizi ir apvienoti trīs dažādi rekuperācijas režīmi: piespiedu braukšanas rekuperācija, izmantojot pārnesuma slēdžus, automātiskās braukšanas rekuperācija ar palīgsistēmu efektīvai braukšanai un bremžu rekuperācija ar vienmērīgu pāreju no elektriskā uz hidraulisko palēninājumu. Audi e-tron prototips 90 procentos bremzēšanas manevru atjauno enerģiju, galvenokārt tikai ar elektromotoriem, neizmantojot ierasto bremžu sistēmu. Tā rezultātā enerģija atgriežas akumulatorā gandrīz jebkuras bremzēšanas laikā.

Vadītājs var izvēlēties braukšanas rekuperācijas pakāpi trīs režīmos, izmantojot slēdžus pie stūres. Zemākajā režīmā, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, automobilis pārvietojas bez papildu pretestības. Augstākajā režīmā elektriskais apvidus automobilis manāmi samazina ātrumu – vadītājs var piebremzēt un palielināt ātrumu, izmantojot tikai akseleratora pedāli.

Riteņu bremzes ir iesaistītas tikai tad, ja vadītājs palēnina ātrumu par vairāk nekā 0,3 g, izmantojot bremžu pedāli. Pateicoties jaunajai elektrohidrauliskajai darbināšanas koncepcijai, tas reaģē ļoti strauji. Audi ir pirmais ražotājs pasaulē, kas šo koncepciju izmanto sērijveida transportlīdzekļiem ar elektrisko piedziņu. Kompakto bremžu moduļa hidrauliskais virzulis rada papildu spiedienu, tādējādi radot papildu bremzēšanas spēku rekuperācijas griezes momentam. Ja tiek veikta automātiska ārkārtas bremzēšana, laiks starp palēninājuma uzsākšanu un maksimālo bremžu spiedienu starp bremžu klučiem un diskiem ir tikai 150 milisekundes. Pateicoties šim straujajam spiediena palielinājumam, bremzēšanas ceļš saīsinās līdz 20 procentiem, salīdzinot ar parasto bremžu sistēmu.

Atkarībā no braukšanas situācijas iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma izlems, vai Audi e-tron prototips samazinās ātrumu, izmantojot elektrisko dzinēju, riteņu bremzes vai abus kopā. Bremžu pedālis ir atvienots no hidrauliskās sistēmas. Pāreja no dzinēja bremzes uz frikcijas bremžu sistēmu ir gluda, un vadītājs to nepamanīs. Šī sistēma ļauj elektriskajam apvidus automobilim mērķtiecīgi izmantot maksimālo rekuperācijas potenciālu, izmantojot standartā esošo palīgsistēmu efektīvai braukšanai. Lai noteiktu satiksmes vidi un maršrutu, sistēma izmanto radaru sensorus, kameras attēlus un navigācijas datus. Audi virtuālais vadītāja asistents attēlo atbilstošo informāciju, tiklīdz būtu jāatlaiž akseleratora pedālis. Sadarbojoties ar adaptīvo kruīza palīgu, palīgsistēma efektīvai braukšanai var samazināt un paātrināt elektriskā apvidus automobiļa ātrumu prognozējamos apstākļos.

Avots: Audi

BAT - 3272
photo

Atpūta pie Klusā okeāna no 666 EUR!

Losandželosa,vai saīsināti par L.A., saukta arī par Eņģeļu pilsētu, ir pilsēta ASV dienvidrietumos pie Klusā okeāna.

EUR 666 | 23.08.2018 | TBS

photo

Delfinarijs un Jūras muzejs- 25.08.2018

Pēdējās vietas uz delfināriju un Jūras muzeju, 25.08.2018, skaists vasaras noslēguma brauciens, tikai 19.00 EUR

EUR 19.00 | 24.08.2018 | Nikos Travel

photo

Supercena uz Grieķiju 25/08 no 169 € !

Karstākie piedāvājumi uz Grieķiju, Krētas salu 25/08 uz nedēļu no 169 € !

EUR 169 | 26.08.2018 | Hot Travel

photo

Pārsteidzošā Kazahstāna

Kazahstāna, stepes valsts, kas atrodas pašā Eirāzijas centrā, daudziem cilvēkiem pasaulē joprojām ir terra incognita, nezināmā zeme. Dodies to iepazīt!

EUR 1130 | 04.09.2018 | Jēkaba Ceļojumi

photo

TEĀTRA IZRĀDE “HAMLETS”

22. septembrī Daugavpils teātrī būs skatāma izrāde “Hamlets” (pēc Viljama Šekspīra lugas motīviem).

Daugavpils TIC

photo

Spānija - Costa Del Sol!

Spānijas dienvidi - atpūta Costa Del Sol piekraste! Atpūta pie jūras un ekskursijas. Ceļojumā būs iespēja apmeklēt Gibraltāru. Cena no 349eur.

EUR 349 | 21.10.2018 | Interlux Travel

photo

Aviokase.lv - lēti lidojumi!

Zemo cenu lidojumi un regulāro aviokompāniju reisi.

EUR 19 | 31.10.2018 | Astra Tūre Daugavpils

photo

Jaunais Gads Maltā

Izlidošana no Rīgas. Cenā iekļauts: lidojums, transfērs, viesnīca, ēdināšana.

EUR 312 | 10.12.2018 | Antario

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv