Madara Bērziņa | 2018.08.03
Gados jauni patērētāji iedvesmo uz pārmaiņām jebkurā industrijā, it īpaši ceļošanā. Tiem, kurus interesē, kas nākotnē sagaida “mileniāļu” un “z-paaudzes” ceļotājus, New Horizons aptauja risina tādas globālas raizes kā “ vai komunikācija aci pret aci novecos tāpat kā parastais telefons?” vai “kā nekustamo īpašumu tirgus var sacensties ar “mileniāļu” mīlestību pret avokado grauzdiņiem”?
Patiesībā New Horizons IV: globāls pētījums par jauniešu un studentu ceļotāju, kuru veic WYSE Travel Confederation, reizi piecos gados apskata 6 “mileniāļu” un “z-paaudzes” ceļošanas tendences, lai izveidot perspektīvu, kā industrija varētu mainīties tuvākajā laikā un arī ilgtermiņā.
Nobaudi vakaru restorānā "Plaza" ar grupu "Nostalgie"! Dzīva mūzika un Daugavpils ainava no viesnīcas 10. stāva papildinās nesteidzīgo atpūtas vakara atmosfēru! Galdiņu rezervācija +371 65404912 Esat mīļi gaidīti!
Park Hotel Latgola
No 57,000 aptaujā apkopotajām atbildēm tika identificētas 6 galvenās ceļošanas tendences, kas dominē jauno ceļotāju prātos.
Naudas "notriekšana" uz jauniem iespaidiem
Jaunākās paaudzes ļoti piesaista kulinārijas iespaidi. Kad jauniešiem tika jautāts, kur viņi būtu gatavi tērēt jeb "notriekt" naudu, 37% atbildēja, ka tērētu uz jauniem ar ēdieniem un dzērieniem saistītiem iespaidiem. Tam sekoja dažādi pasākumi un festivāli, kurus minēja 27% aptaujāto. 18% atbildēja, ka daudz būtu gatavi tērēties uz tēlotājmākslu un izpildītājmākslu, bet 16% - uz ekstrēmajiem un adrenalīna sporta veidiem. Arī ekskursijām gidu pavadībā daudz līdzekļu būtu gatavi atvēlēt 12% jauno ceļotāju.
Toties “mileniāļi” un “z-paaudzes” ceļotāji nemīl izdot daudz naudas par apmešanās vietu un lidmašīnas biļetēm. Tikai 10% būtu gatavi maksāt par augstākas klases apartamentiem un tikai 6% piemaksātu par papildus vietu kājām lidmašīnā. Arī pirmās un biznesa klases lidmašīnas biļetes jaunajiem patērētājiem nešķiet pievilcīgas.
Aptaujā atklājās, ka no 2012. gada par 26% procentiem pieaudzis aktivitāšu skaits, kurās piedalās jaunie ceļotāji, norādot, ka ceļojumu plānotājiem maršrutam labāk pievienot aktivitātes, kas sniedz unikālas, vienreizējas pieredzes nekā izstrādāt luksus ceļojums, ko pārdot “mileniāļiem”, iesaka New Horizon.
Vieglāka piekļuve informācijai tiešsaitē
Tā ir nolietota frāze, ka “jaunie ceļotāji vienmēr iegrimuši savos viedtālruņos”, tomēr pierādījumi to apstiprina. Par komunikāciju "aci pret aci" tiek aizmirsts un jebkuras paaudzes patērētāji ir daudz klātesošāki sociālajos medijos un tiešsaistes resursos.
Aptauja rāda, ka ceļojuma plānošanā svarīgs informācijas avots ir ģimene un draugi, bet sociālo tīklu un interneta nozīme manāmi augusi kopš 2002. gada. Tāpat augusi arī ceļotāju izmantoto avotu skaits informācijas ievākšanai.
2002. gadā ceļotāji informāciju par saviem ceļošanas galamērķiem meklēja tikai 3 avotos. 2017. gadā šis skaitlis ir palielinājies līdz 10,5. 2002. gadā 70% jauniešu ceļojumu tika rezervēti ceļojumu aģentūru ofisos. Šobrīd lielākā daļa šī biznesa tiek nodota piegādātājiem un uzņēmumiem tiešsaitē.
“Z-paaudze” ir digitālā paaudze. Gandrīz trīs ceturtdaļas no rezervācijām 2017. gadā veiktas ar viedtālruņa palīdzība. Tiem uzņēmumiem, kuru mērķauditorija ir šī paaudze, ir jāmeklē inovatīvi saskarsmes veidi, lai pievērstu šo ceļotāju uzmanību.
Specifiskas izmaiņas populārākajos galamērķos
Vērojamas nelielas izmaiņas jauno ceļotāju populārākajos galamērķos. Lai gan izplatītāko galamērķu sarakstu veido tās pašas valstis, jaunie ceļotāji izvēlas apmeklēt tālākus reģionus.
2017. gadā populārākie jauniešu galamērķi bija ASV, Spānija, Francija, Itālija, Lielbritānija, Vācija, Nīderlande, Austrālija, Taizeme un Austrija.
Kamēr ASV, Francija, Itālija, Spānija un Lielbritānija joprojām atrodas pirmajā pieciniekā populārāko galamērķu sarakstā, Austrālija šajā sarakstā vairs nav, taču nemainīgi palielinās jauniešu interese par Nīderlandi. Kanāda, kas bija iecienītāko galamērķu sarakstā gan 2007, gan 2012. gadā, šo sarakstu pameta 2017. gadā, tāpat arī Austrija. Arī jauniešu interese par ASV samazinājusies.
New Horizons norāda, ka jaunieši joprojām vēlas apmeklēt ASV, bet izvēlas ceļot pa mazāk apmeklētiem reģioniem.
Digitālo klejotāju pieaugums
New Horizons pētījums atklāj, ka digitālā klejošana (cilvēki, kas iztiku pelna izmantojot telekomunikāciju tehnoloģijas un mēdz strādāt attālināti, piemēram, sēžot kafejnīcās, bibliotēkās, atpūtas transportlīdzekļos, un reizē apceļo pasauli) ir populāra globālā mērogā. Lai gan šie cilvēki joprojām sastāda tikai nelielu daļu no ceļošanas industrijas (0,6%), kopā tie ir 1.8 miljoni ceļojumu. Šī tendence rada izmaiņas dažos galamērķos, kas jau šobrīd klejotājus apgādā ar koplietošanas darba telpām, apartamentiem un citiem pakalpojumiem.
Digitālie klejotāji dalās ar saviem piedzīvojumiem, pieredzi un dzīves stila padomiem blogos, kuri, kā New Horizons noskaidrojis, atstāj lielu ietekmi uz jaunajām paaudzēm.
Veidi, kā apmierināt jauno ceļotāju vēlmes
New Horizons identificēja trīs galvenos veidus, kā apmierināt “z-paaudzes” un “mileniāļu” vēlmes – galamērķis, ceļojuma garums un aktivitātes.
Aptaujā tika noskaidrots, ka ceļojuma ideālais garums ir viens mēnesis, turklāt jaunieši stāstīja, ka sāk zaudēt prieku par ceļojumu pēc 3 līdz 6 mēnešu prombūtnes. Arī daudz dažādas izklaides un aktivitātes galamērķī palielināja prieku par ceļojumu un ceļošana ārpus dzimtā reģiona vai valsts sagādāja lielāku prieku. Visvairāk prieka “mileniāļu” un “z-paaudzes” ceļotājiem sagādāja ceļojumi uz Meksiku, Japānu, Indonēziju un Peru.
Ceļošanas nākotne ir “z-paaudze”
Līdz 2020. gadam “z-paaudze” būs lielākā patērētāju grupa, un tāpat, kā citas paaudzes iepriekš, radīs lielas izmaiņas ceļošanas tirgū.
Pāris ievērojamākās tendences ir manāmas jau šobrīd- tāpat kā “mileniāļi”, arī “z-paaudzes” ceļotāji veiks rezervācijas tiešsaitē, bet tie mazāk izmantos starpniekserverus. “Z-paaudzes” ceļotāji ir sociālāki nekā “mileniāļi” un vēlas vairāk kontaktēties ar vietējiem iedzīvotājiem galamērķī.
“Z-paaudze” arī vairāk fokusējas uz aktivitātēm un visdrīzāk vairāk izmantos sociālos tīklus - šī paaudze arī meklē jaunus kanālus, kas nemitīgi parādās.
Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies!
Liepājas reģiona TIB
2 naktis 2 personām, brokastis un 1 vakariņas, kā arī atpūtas piedāvājums - atpūta vienā no labākajām Igaunijas viesnīcām
EUR 335 | Estravel Latvia
Jau sen esi vēlējies apgūt golfa spēles pamatus, etiķeti un noteikumus, bet visu laiku gaidi īsto brīdi! Īstais brīdis ir pienācis!Iegūsti zaļo karti jau tagad.
EUR 180 | Jurmala Golf Club & Hotel
Aprīļa beigas un maijs Tunisijā - laiks atpūtai spa un talasoterapijai, siltas saules baudīšanai, aizraujošām ekskursijām un pastaigām gar silto jūras krastu.
EUR 295 | Atlantic Travel
ptuveni 30km velo tūre “Zudušais un atklātais Bānīša ceļā” piemērota gan draugu kompānijām, gan ģimenēm ar bērniem. Apļveida brauciens stars pulksten 11:30
Alūksnes TIC
Vidusjūras kruīzs ar Costa / no Savonas uz Romu / 6 naktis / aprīlis - maijs / pilna ēdināšana
EUR 519 | Estravel Latvia
Lai aktīvi un erudīti atzīmētu Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu, liepājnieki un pilsētas viesi aicināti pieteikties orientēšanās spēlēm.
Liepājas reģiona TIB
Klimats ir ideāli piemērots tiem, kam patīk siltums un saule, bet kas nevēlas karstumu. Temperatūra vasarā svārstās no 25 līdz 28 grādiem pēc Celsija
EUR 589 | Latvia Tours
Iedvesmojies populārākajām laulību slēgšanas vietām Bauskas novadā!
Bauskas TIC
Kā par saulainu atpūtu pašā Kosta Blankas sirdī ar baltām smilšu pludmalēm un kristāldzidru jūru? JAAĀ! Tiešie lidojumi no Rīgas uz Alikanti no 31/05 - 30/09
EUR 715 | Atlantic Travel
Jauna izpratne par Luksu - piedzīvojumu ceļojumā Taizemē un Kambodžā // Unikāla pieredze, vairāk iekļautu pakalpojumu // 10% atlaide, rezervējot aprīlī
EUR 2519 | Estravel Latvia
Liepājā notiks pilsētas ātrumposms, Tet Rally Latvia uzvarētāju noskaidros Dienvidkurzemes novada Vecpils autotrasē.
Liepājas reģiona TIB
Vislatvijas Golfa Dienas – atklāj golfa spēles burvību! Aicināts ir ikviens pie mums Jurmala Golf Club & Hotel!
Jurmala Golf Club & Hotel
1 nakts 2 personām, brokastis un vakariņas Michelin ceļvedī ieteiktā restorānā, kā arī spa piedāvājums // līdz 31.05.
EUR 225 | Estravel Latvia
Nomā auto ar Europcar Budapeštā un saņem atlaidi! Izbaudi Budapeštas daudzveidību.
Europcar
Apvieno savu futbola braucienu ar apskates ekskursiju pa Vāciju! Mēs piedāvājam ekskluzīvu atlaidi visiem faniem, kas ceļo uz Vāciju, lai atbalstītu savas koman
Europcar
Kamēr ziema aiz loga vēl mēģina izspēlēt aprīļa jokus, aicinām siltā piedzīvojumā uz saulaino Hurgadu vai Šarmelšeihu!
EUR 339 | Latvia Tours
Pēc jaukā brauciena, tiem, kas Grieķijā vēlas uzturēties ilgāk, iesakām pagarināt savu atpūtu vienā no piedāvātajām Tasas salas viesnīcām.
EUR 1089 | Latvia Tours
9 naktis - 2 naktis Romā un 7 nakšu kruīzs ar MSC Vidusjūrā // Īpašais piedāvājums
EUR 1058 | Estravel Latvia