Redakcijas sadaļu atbalsta

Viedokļi: Kā restorāni Latvijā uzņem tūristus?

Viedokļi: Kā restorāni Latvijā

Foto: Pixabay.com

Tūrisma sezona rit pilnā sparā, tāpēc vēlējāmies noskaidrot vai tūristi apmeklē arī Rīgas labākos restorānus - un cik lielā mērā apmeklē, ja apmeklē. Un vai restorani pielāgojas tūristiem vai  tomēr pieturās pie savām vērtībām, gaidot, ka tūristus pievilinās tieši viņu latviskais piedāvājums.

Raimonds Zommers, restorāna "Entresol" šefpavārs

Nevarētu teikt, ka šogad ir īpaši vairāk tūristu nekā pagājušajā gadā, tomēr to ir daudz. Varētu teikt, ka restorāna apmeklētājus varētu iedalīt 60% tūristu un 40% vietējo, vasaras sezonā pat varētu būt 70% tūristu un 30% vietējo, jo visiem sākas atvaļinājumi un cilvēki aizvien vairāk izbrauc no Rīga,s it īpaši brīvdienās, un tad, protams, viņus neinteresē restorāns centrā. Mūsu ēdienkarte ir veidota tā, lai apmierinātu gan vietējo, gan tūristu vēlmes – ir pieejamas autentiskas latviešu lietas, piemēram, strauss, kaņepes, zuši, ko varētu izbaudīt kā vietējie tā cilvēki no ārzemēm. Protams ārzemniekiem pie mums pieejamie ēdieni šķiet interesantāki, nepierasti, bet mēs tos cenšamies pasniegt tādā veidā, lai arī latviešiem būtu interesanti to visu nobaudīt. Ārzemniekiem mēs piedāvājam iepazīties ar mūsu īpašajiem dienas piedāvājumiem visās ēdienu kategorijās. Tad kad ir kāda produkta sezonas laiks, piemēram, buka sezona, tad piedāvājam to, vai arī tirgū tajā pašā dienā iegādātus produktus, piemēram, šodien tā bija sīga un tās mums, starp citu ir jau beigušās. Cenšamies piedāvāt to, kas šobrīd ir unikāls un autentisks. Protams ir arī konservatīvāki cilvēki, kuri paši vēlas izvēlēties. Nevarētu teikt, ka ir liela atšķirība starp to cik daudz par vienu ēdienreizi iztērē tūristi vai vietējie – visi skaita naudu.

Valters Zirdziņš, restorāna "Valtera Restorāns" šefpavārs

Šobrīd nejūtu nekādu lielu atšķirību šajā laika periodā gadu iepriekš, lai gan varētu teikt, ka saistībā ar Latvijas simtgadi tūristu ir vairāk. Restorāna piedāvājums ir “neatkarīgs”, es necenšos īpaši “iekarot” tūrismu, piedāvājums tiek veidots pēc manas filozofijas būtības un tā, ko es daru. Es pirmām kārtām vēlos iepriecināt vietējos viesus, doma ir tāda, ka ēdiens ir saprotams mums pašiem un tad tālāk tūristiem. Nav īpašas tendences uz tūrismu. Jāsaka paldies viesiem, kuri vairāk vai mazāk ienākot restorānā saprot, kur viņi ir nonākuši, un paši jau zina, ko grib. Arī ir daudz viesu, kuri labprāt klausās par īpašajiem piedāvājumiem un, ja viņus ieinteresē tad arī visbiežāk viņi šos ēdienus arī izvēlas, paļaujoties uz restorānu. Manuprāt, katram sevi cienošam restorānam ir jāpiedāvā piedāvājums konkrētam viesim, nevis tāds piedāvājums, kas strādātu pēc kopējā pieprasījuma. Globāli skatoties ārzemju viesu dzīves līmenis ir salīdzinoši augstāks un viņi parasti var vairāk atļauties, tomēr ir arī gadījumi, kad vietējie vienlīdz daudz tērējas – labi ēd un izvēlas labus dzērienus. Protams ir arī ārzemnieki, kuri izvēlas tērēt mazāk, bet lielākoties viņi ir gatavi labi maksāt par labu servisu.

Anna Sidorenko, restorāna "Aqua Luna" mārketinga menedžere

Ir sezonas sākums tāpēc, neizjūtam īpaši lielāku tūristu pieplūdumu un nevaram to salīdzināt ar pagājušo gadu, bet tūristi, protams ir. Mūsu restorāna piedāvājums, es teiktu ir paredzēts gan ārzemju viesiem gan vietējiem iedzīvotājiem, bet neteiktu, ka esam orientēti tieši uz ārvalstu viesiem – ja skatās visa gada griezumā vietējo viesu ir vairāk. Mēs piedāvājam Vidusjūras virtuvi, garneļu bāru un teiktu, ka mums ir diezgan klasiska virtuve  - nepiedāvājam neko īpašu tūristiem, tomēr katru dienu uzņemam tūristus, tūristu grupas un viņi vienmēr ir apmierināti. Mūsu viesmīļi paši cenšas komunicēt ar viesiem – ir gan dienas ēdieni, gan sezonas ēdieni, piemēram, ziemā piedāvājam garneles, bet vasarā austeres.  Mums ir ļoti daudz apmeklētāju, kas ar mums kopā ir jau no restorāna dibināšanas brīža. Apmeklētājus cenšamies piesaistīt arī piedaloties dažādos festivālos, piemēram, Streetfood festivālā un Kalnciema kvartālā. Reklamējamies Facebook un citos sociālajos tīklos, iegādājamies reklāmas dažādos portālos, preses izdevumos. Ārzemnieki tomēr parasti iztērē vislielākās naudas summas, jo bieži pasūta plates, kur apkopoti daudz un dažādi garneļu veidi – šis ir salīdzinoši dārgs ēdiens, bet tūristiem ir interesanti pagaršot nedaudz no visa. 

Avots: BalticTravelnews.com

BAT - 3272
photo

Supercena uz Turciju 26/06 no 237 € !

Karstākie piedāvājumi uz Turciju, Antaliju 26/06 uz nedēļu no 237 € !

EUR 237 | 26.06.2018 | Hot Travel

photo

Dārza svētki Rundāles pilī

30.jūnijā notiks tradicionālie Dārza svētki. Šogad Dārza svētki veltīti tēmai “18. gadsimta izklaides”.

Bauskas TIC

photo

Jūnija piedāvājums

Nakšņošana. muzeja apmeklējums un vakariņas

EUR 77 | 30.06.2018 | Jaunmoku pils

photo

Līgo leģendas par IZDEVĪGĀM CENĀM!

Līgo leģenda – tas ir alus kauss! Iedvesmojies svētkiem un atrodi savu alus baudīšanas sabiedroto par IZDEVĪGĀM CENĀM!

Arkolat

photo

Šveices brīnumainā daba

Šveices bagātība ir tās daba - rāmie kalnu ezeri, kuros spoguļojas Alpu sniegotās virsotnes, miniatūri ciematiņi un neparasti zilais debesu jums. Izbaudi!

EUR 1195 | 31.07.2018 | Jēkaba Ceļojumi

photo

Kambodža + Pludmale

Eksotika un Pludmale

EUR 1899 | 18.09.2018 | Antario

photo

Atpūtas ceļojumi

Karstās ceļazīmes no Novatours, Teztour, Kidy Tours, Alida Tūrs, Mouzenidis Travel...

EUR 299 | 30.09.2018 | Astra Tūre / AvioKases.lv

photo

KAMERMŪZIKAS DIENAS JĒKABPILĪ

04.10.2018-18.10.2018 Jēkabpils Tautas namā notiks "Kamermūzikas dienas Jēkabpilī"!

Jēkabpils TIC

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv